اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

154 فقره پرونده تخلف زیست‌محیطی در آذربایجان‌شرقی ثبت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از ثبت 154 فقره پرونده تخلف در شش ماهه اول سال‌جاری خبر داد.

154 فقره پرونده تخلف زیست‌محیطی در آذربایجان‌شرقی ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، بیوک رئیسی گفت: در شش ماهه نخست سال‌جاری تعداد کل متخلفان محیط زیستی  222 نفر بوده و 154 فقره پرونده تشکیل شده است که از این تعداد 103 فقره پرونده مختومه، 49 فقره در جریان و دو فقره برائت شدند.

وی صید غیرمجاز آبزیان را با 63 مورد بیشترین تعداد تخلف اعلام کرد و افزود: آغاز به شکار و صید، زنده‌گیری پرندگان، شکار غیرمجاز پرندگان، شکار غیرمجاز پستانداران، نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیر زنده و زنده‌گیری پستانداران به ترتیب با 30، 18، 15، 12، 8 و 3 در رده های بعدی تخلف قرار دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به سلاح‌های کشف شده از متخلفان افزود: تعداد شش قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و 25 قبضه سلاح شکاری مجاز از این متخلفان کشف شده است.

وی افزود: در این مدت،17 مورد آلودگی محیط زیست، 17 مورد تخریب و 7 مورد تعلیف غیرمجاز دام شناسایی شده است.

رئیسی افزود: در طی شش ماهه نخست سال‌جاری دو مورد آتش‌سوزی در زمینی به مساحت 20 هکتار گزارش و اقدامات مورد نیاز زیست‌محیطی انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با تاکید بر لزوم همکاری در رفع آلودگی‌های زیست‌محیطی خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان تمام ظرفیت خود را برای همکاری با مجموعه‌های صنعتی در راستای کمک به رفع مشکلات زیست‌محیطی به کار گرفته است.

وی با یادآوری راه‌اندازی سیستم پاسخگویی 1812 گفت: مردم می‌توانند در طی 24 ساعت شبانه‌روز، از نقاط مختلف استان به طور رایگان گزارش‌ها، نظرات و انتقادات خود را با این شماره تلفن به کارشناسان ما منتقل کنند. 

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول