اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از افتتاحیه جشنواره کودک 8

میرعلایی: هنرمندان ایرانی خشت‌های صحن حضرت فاطمه زهرا (س) را ساخته‌اند

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره کودک و نوجوان گفت: هفت کاشی رونمایی شده در افتتاحیه جشنواره کودک، خشت‌های صحن حصرت فاطمه زهرا (س) است که از تربت امام حسین (ع) برای نخستین بار به دست هنرمندان ایرانی ساخته شد.

میرعلایی: هنرمندان ایرانی خشت‌های صحن حضرت فاطمه زهرا (س) را ساخته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان احمد میرعلایی در مراسم افتتاحیه بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اظهار کرد:  کاشی رونمایی شده در افتتاحیه جشنواره کودک که مزین به سوره کوثر است نخستین خشت‌های صحن حضرت فاطمه زهرا(س) است که از تربت امام حسین (ع) برای نخستین بار به دست هنرمندان ایرانی ساخته شد.

دبیر جشنواره کودک و نوجوان گفت: این کاشی‌ها از آب زمزم، تربت امام حسین (ع)، عطر یاس، گلاب قمصر کاشان، تربت شهدای گمنام شلمچه، نمک، آب و اشک چشم عزیزانی که در کنار قبور شهدا بودند ساخته شده‌ است.

وی افزود: قرار است نمونه‌ای از این کاشی در صحن حضرت زهرا(س) که در حرم امام علی(ع) در حال ساخت است نصب شود و نمونه دیگر آن در موزه امام رضا (ع) قرار می‌گیرد.

**حاشیه‌های مراسم افتتاحیه

دکور مراسم افتتاحیه از تعدادی ستاره‌های چشمک‌زن، فرفره‌های بزرگ و مدادهای رنگی تشکیل شده بود، زمانی که سالن تاریک می‌شد گویی ستارها از آسمان پایین آمده و در سالن چشمک می‌زدند اما هنگامی که چراغ‌های سالن روشن می‌شد فرفره‌های رنگی با چرخش خود فضا را زیباتر می‌کردند گویی می‌خواستند این نکته را القاء کنند که آسمان ذهن و روح کودکان باید همیشه رنگی باشد و با زبان بی‌زبانی از مسئولان می‌خواستند که فضایی شاد برای پرورش استعدادهای کودکان فراهم کنند.

گرچه این دکور نسبت به سال گذشته ساده‌تر بود اما با استفاده از رنگ‌های شاد و نمادهایی از وسایل مورد علاقه بچه‌ها توانسته بود شادی بیشتری را در کودکان برانگیزد و ضمن اینکه فرفره‌های رنگی حس نوستالژیک بزرگسالان را نیز برمی‌انگیخت.

*‌مطابق معمول جشنواره با یک ساعت تأخیر نسبت به ساعت اعلام شده آغاز شد و بی‌نظمی فراوانی در برگزاری مراسم به چشم می‌خورد به شکلی که راه مناسبی برای خروج افراد تعبیه نشده بود و موانع بیهوده‌ای که در سالن جا به جا در برابر پای مراجعان وجود داشت به جای حفظ نظم بر هرج و مرج سالن می‌افزود.

برخورد مأموران انتظامات مراسم با خبرنگاران همانند سال‌ گذشته بسیار نامناسب و گاهی توهین‌آمیز بود و در این میان تفاوت رفتار با خبرنگاران میکروفن به دست و دوربین‌دار از خبرنگاران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها بسیار محسوس بود گویی داشتن دوربین و میکروفن می‌تواند بر شأن افراد بیفزاید و جایگاه آنها را از دیگر خبرنگاران متمایز کند.

همچنین برخی مأموران انتظامات در درب ورودی سالن برخورد بسیار بدی با مردم عادی برای جلوگیری از ورود به سالن داشتند.

در نهایت کار به جایی رسید که مأموران مذکور سربازان را برای برقراری نظم آن هم در میان تنها چند نفر از مردم عادی فراخواندند اما دقایقی نگذشت که با صحبت‌های منطقی و متین این سربازان با مأموران انتظامات به مردم اجازه ورود به سالن داده شد.

گزارش فارس حاکی است شور و حال مراسم افتتاحیه بسیار خوب بود به گونه‌ای که برخلاف سال گذشته بیشتر برنامه‌های مراسم برای کودکان بود و هر زمان که جو برنامه به سمت و سوی سنگین شدن می‌رفت داوود منفرد مجری دوست‌داشتنی بچه‌ها وارد سالن شده و با صحبت‌های خود سعی می‌کرد جو را عوض کند، ضمن اینکه قایقی سفید که به طور کامل شبیه قایق‌های کاغذی درست شده بود به همراه کودکان درون آن به صورت مداوم بر روی صحنه حرکت و یادآوری می‌کرد که این جشنواره اول از همه برای بچه‌هاست.

در بخش‌هایی از برنامه از زاون قوکاسیان، گرگین گریگوریان، سیروس حسن‌پور، بهروز صادقی و مسعود کیارستمی به عنوان پیشکسوتان بخش‌های مختلف سینما تقدیر شد و آنها پوسترهای جشنواره را که مزین به عکس خودشان بود، امضا کردند.

داوود منفرد خطاب به سیروس رستم‌پور کارگردانی که بسیاری از افراد خاطره فیلم‌های وی مانند تصمیم کبری را به خوبی به یاد دارند، گفت: تو که هرچی داستان قشنگ در کتاب‌های مدرسه بود فیلم کردی، اگه داستان‌ها تموم بشه چی کار می‌کنی؟ که وی با خنده جواب داد: این داستان‌ها تموم شدنی نیست.

زاون قوکاسیان هنگامی که با درخواست امضای دفتر جشنواره روبه‌رو شد، گفت: آیا من شایستگی آن را دارم که امضای من در دفتر جشنواره باشد که در این هنگام با تشویق شدید حضار روبه‌رو شد.

به گزارش فارس، در مراسم افتتاحیه بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان  هنرمندانی مانند لاله و ستاره اسکندری، امید زندگانی، رضا رویگری و دیگر بازیگران حضور داشتند، امیرحسن مدرس که به همراه پسرش در اصفهان حضور یافته اجرای مراسم را بر عهده داشت و از مرحوم پروین‌دخت یزدانیان (بی بی) نیز یاد شد.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول