اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندرعباس تاکید کرد

لزوم جلوگیری از قاچاق دام در بندرعباس /فعالسازی بازارچه‌های مرزی

خبرگزاری فارس: فرماندار بندرعباس از فعالسازی بازارچه‌های مرزی خبر داد و از پلیس دریابانی و نیروی انتظامی خواست تا جلوی قاچاق دام از این شهرستان به کشورهای خارجی را بگیرند.

لزوم جلوگیری از قاچاق دام در بندرعباس /فعالسازی بازارچه‌های مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد مرادی امروز در نشستی در رابطه با وضعیت بازار و قیمت‌ها، اظهار داشت: افزایش قیمت‌ها به بهانه هزینه حمل و نقل غیرقانونی و نادرست است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که در بخش حمل و نقل قیمت‌ها تغییری نکرده است که برخی‌ها بخواهند به این بهانه قیمت‌ها را افزایش دهند.

فرماندار بندرعباس تاکید کرد: در این راستا و با هدف برخورد با اخلال‌گران، گشت‌های سیار نظارت بر بازار باید ایجاد شود تا سوء استفاده گران نتوانند هر طور که خواستند قیمت‌ها را بالا ببرند.

به گفته مرادی، برخی از افزایش قیمت‌ها خارج از انصاف است و بر قشرهای مختلف مردم فشار وارد می‌کند که برای جلوگیری از آن باید تمامی دستگاه‌های مسئول با هرگونه افزایش خودسرانه قیمت‌ها برخورد کنند و با گرانی بی‌مورد به خصوص گرانی کالاهای اساسی مردم مقابله کنند.

مرادی همچنین بر جلوگیری از قاچاق دام در بندرعباس تاکید کرد و افزود: در شرایط کنونی عده‌ای سودجو دست به قاچاق دام می‌زنند که نیروی انتظامی و دریابانی باید از این کار جلوگیری کنند.

وی همچنین به نقش بازارچه‌های مرزی در کاهش قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این بازارچه‌ها در هرمزگان احیا شده‌ است و ورود و فروش کالا از طریق این بازارچه‌ها می‌تواند منجر به کاهش قیمت‌ها شود.

مرادی تاکید کرد: وضعیت قیمت کالاها در بندرعباس باید به صورت مداوم بررسی شود و باید با اخلالگران در بازار به شدت برخورد کرد.

فرماندار بندرعباس همچنین با اشاره به تغییرات مکرر قیمت‌ها در بازار بندرعباس طی روزهای اخیر، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده قیمت تعدادی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بازار بندرعباس از جمله برنج، چای، حبوبات و لبنیات در بندرعباس افزایش یافته که جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها نیازمند نظارت بیشتر بر بازار است.

به دلیل مرزی بودن و دسترسی آسان به آب‌های آزاد در شهرستان بندرعباس، همواره کالاهای قاچاق بخشی از بازار این شهرستان را تامین می‌کند.

به گزارش فارس جلوگیری از قاچاق اقلامی همانند سوخت و دام به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز همواره مورد تاکید دستگاه‌های انتظامی امنیتی و اقتصادی بوده است.

بندرعباس از شهرهای مهم تجاری اقتصادی کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ل20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول