اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تعامل خبرگزاری فارس با مسئولان قابل ‌تحسین است

خبرگزاری‌فارس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: خبرگزاری فارس و به‌ویژه نمایندگی آن در خراسان‌رضوی عملکرد قابل‌تحسین دارد.

تعامل خبرگزاری فارس با مسئولان قابل ‌تحسین است

محمود نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: وجه امتیاز خبرگزاری فارس،نگاه همه جانبه و پیگیری مسائل از ابعاد مختلف است.

وی افزود: در بخش خبر و رسانه، به‌روز بودن و احاطه به مسائل داخلی و بین‌المللی سبب تحلیل درست و منطقی می‌شود و از این حیث حضور فعال خبرنگاران این خبرگزاری درمسائل و وقایع متعدد،مبین حس مسئولیت پذیری آنان است.

نگهبان‌سلامی در ارتباط با وضعیت رسانه، خبرگزاری و عوامل موفقیت آنها خاطر‌نشان کرد: رسانه‌ها،خبرگزاری‌ها،مطبوعات و تمام بخش‌های مرتبط با انعکاس اخبار کشور باید چند اصل را در راس عملکرد خود برای انجام رسالت واقعی در‌نظر گیرند.

وی در این راستا تصریح کرد:‌صداقت و دقت سبب اعتماد‌سازی و تعامل مثبت میان رسانه و خبرگزاری‌ها با مسئولین و مردم می‌شود.

نماینده مردم خواف ‌و‌‌رشتخوار در مجلس دهم با بیان عینیت‌بخشی و واقع‌گرایی بدور از جهت‌گیری اذعان داشت:خبری ارزشمند تلقی می‌شود که به دور از هر‌گونه سلیقه شخصی و سوءگرایی انتشار یابد و در این سیر اگر اخبار منتشره با واقعیت منافات داشته باشد علاوه بر‌ اینکه ارزش خود را از دست می‌دهد،موقعیت و اعتبار خبرگزاری را زیر‌سئوال می‌برد.

وی با ارزیابی‌های ذکرشده از خبرگزاری فارس در ارتباط با انعکاس صحیح اخبار ابراز رضایتمندی کرد و افزود: تعامل دوسویه در این بخش زمانی حاصل می‌شود که خبرگزاری و رسانه از دو اصل صداقت و دقت پیروی کند و در این راستا خبرگزاری فارس به‌خوبی توانسته با رعایت این دو فاکتور و مدیریت توانمند در عرصه خبر جایگاه قابل‌توجهی کسب کند.

نگهبان سلامی تاکید کرد:حضور جوانان در این عرصه در وهله اول برای آگاهی از شرایط فعلی و نگاه آنان به مسائل با دید باز و در وهله دوم حضور پر‌‌شور برای خدمت به جامعه ملزم است.

وی در پایان از عملکرد بعضی خبرنگاران نسبت به القای سلیقه شخصی خود به مصاحبه شوندگان اظهار نارضایتی کرد و خواستار تعهد و پایبندی خبرنگاران و اصحاب رسانه به اصول اخلاقی این حرفه شد.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول