اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد

پرهیز از مصرف مواد کافئین‌دار راهکار پیشگیری از اضطراب

خبرگزاری فارس: عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پرهیز از مصرف مواد کافئین‌دار یکی از راهکارهای پیشگیری از ابتلا به اختلالات اضطرابی است.

پرهیز از مصرف مواد کافئین‌دار راهکار پیشگیری از اضطراب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا سجادی ظهر امروز در آستانه برگزاری نخستین کنگره اضطراب در مشهد در جمع خبرنگاران به دیگر راهکارهای پیشگیری از ابتلا به اختلالات اضطرابی اشاره کرد و اظهار داشت: انجام دادن ورزش‌های منظم و ملایم هوازی، منظم کردن ساعات خواب و بیداری در افراد از راهکارهای مناسب برای پیشگیری از اضطراب است.

وی تصریح کرد: بهترین روشی که می‌توان با استفاده از آن از اختلالات اضطرابی پیشگیری کرد تغییر جهان‌بینی افراد نسبت به مسائل زندگی است که کارآمد بودن این روش به طور کامل در دنیا اثبات شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اختلالات اضطرابی در انواع بسیار مختلفی هستند ادامه داد: بیشترین شیوع انواع مختلف اضطراب در افراد اختلال اضطرابی منتشر است به این معنی که در فرد نشانه‌های ابتلا به اضطراب حداقل 6 ماه به طور مستمر وجود داشته باشد.

سجادی در این راستا خاطرنشان کرد: میزان شیوع این اختلال در افراد در حدود 30 نفر در هر هزار نفر در سال است که به طور معمول در اوایل جوانی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به شیوع انواع دیگر اضطراب تاکید کرد: یکی ار انواع شایع اضطراب ترس‌های مختلف مانند ترس از موقعیت‌های اجتماعی مختلف، ترس از کثیفی و مقولاتی از این دست است.

عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به عوامل ابتلا به اضطراب افزود: یکی از دلایل ابتلا به این بیماری به صورت نسبی ژنتیک و یا اشکالات مغزی است که ممکن است در سیستم عصبی افراد وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از عوامل محیطی نیز در این زمینه موثر هستند به عنوان مثال کودکانی که در دوران کودکی دچار امر و نهی شدید والدین قرار می‌گیرند به شدت مستعد ابتلا به اضطراب‌های اجتماعی هستند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول