اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

زلزله‌های زنجیره‌ای در دهلران و اضطراب مردم

خبرگزاری فارس: زلزله‌های زنجیره‌ای در شهرستان مرزی و گرمسیری دهلران طی سه روز گذشته اضطراب را در مردم این منطقه ایجاد کرده است.

زلزله‌های زنجیره‌ای در دهلران و اضطراب مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، بروز زلزله و پس لرزه‌های متعدد و مختلف طی سه روز گذشته که رقم آن به 100 مورد تاکنون رسیده سبب نگرانی مردم ساکن در این شهرستان شده است.

مردم ساکن در این شهرستان روز و شب خود را در انتظار بروز زلزله‌ای مخرب و کشنده سپری کرده و در بیشتر مواقع از منزل خارج می‌شوند.

در مقابل نیز مسئولان استانی و شهرستانی هر کدام به سهم خود در راستای کاهش اثرات مخرب زلزله در دو بعد جانی و مالی تلاش‌های فراوانی را داشته‌اند.

مسئولان استان در بخش‌های درمان و امداد نیز با آماده‌باش کامل به نیروهای زیر مجموعه آماده مقابله با هرگونه اثرات احتمالی این زمین لرزه‌ها هستند.

این تمهیدات از آماده‌باش مراکز درمانی و امدادی شروع و تا ایجاد اردوگاه‌های اضطراری اسکان در مناطق امن شهرستان مرزی دهلران اندیشیده شده است.

امروز نیز باردیگر جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در آماده باش کامل برای امداد رسانی احتمالی در این شهرستان قرار داشتند.

شهرستان مرزی و گرمسیری دهلران طی سه روز گذشته تاکنون 100 بار بر اثر زلزله‌های متعدد لرزیده اما خوشبختانه تاکنون زلزله‌ای با قدرت بالا و مخرب در این منطقه روی نداده است.

شهرستان مرزی و گرمسیری دهلران در 200 کیلومتری جنوب استان ایلام و در دامنه جنوبی طاقدیس کبیرکوه واقع شده و این منطقه بسیار لرزه‌خیز است. 

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول