اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

توسط سازمان اوقاف و امورخیریه

«مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم» راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم توسط معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه در شهر قم راه اندازی شد.

«مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم» راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان اوقاف و امورخیریه؛ حجت‌الاسلام «احمد شرفخانی» معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان با بیان اینکه تربیت و آموزش یک میلیون حافظ و قاری قرآن کریم طی یک برنامه 4 ساله یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف و امورخیریه است تصریح کرد: «مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم» با هدف شناسایی و جذب حافظان مستعد و علاقه‌مند، تربیت مربیان کارآمد و نشر و گسترش فرهنگ و معارف قرآن کریم در بقاع متبرکه تأسیس شده است. 

وی با بیان اینکه مرکز تربیت مربی حفظ قرآن تا پایان سال با برگزاری بیش از 21 دوره آموزشی 900 نفر از خواهران و برادران علاقه‌مند به مربیگری حفظ قرآن کریم را آموزش خواهد داد، افزود: حفظ حداقل 5 جزء از قرآن، برخورداری از دیپلم، تعهد به حضور منظم در دوره و شرکت در آزمون غیر حضوری از جمله شرایط ثبت نام است و علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در دوره‌های بعدی با مراجعه به ادارات اوقاف نسبت به ثبت‌نام در این دوره‌ها اقدام کنند.

شرفخانی رایگان بودن دوره، اعطای گواهینامه پایانی و بکارگیری مربیان جهت تدریس در بقاع متبرکه را از جمله مزایای این دوره بر شمرد و افزود: این دوره آموزشی به مدت 7 روز و با حضور استادان برجسته حفظ قرآن کریم از جمله استاد «شهریار پرهیزگار»، حجت‌الاسلام «حاج ابوالقاسم»، حجت‌الاسلام «شهیدی‌پور»، حجت‌الاسلام «طباطبایی» و خانم‌ها «امینی» و «صاحب هنر» و سایر استادان در این مرکز برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به عناوین دروس این دوره گفت: حفظ قرآن از دیدگاه آیات و روایات، اصول و روش‌های حفظ، روش تدریس، کلاس‌داری حفظ، کارگاه عملی تجوید، آشنایی با قرائت ترتیل، شیوه رمزگزاری و قرینه‌گردانی آیات، کارگاه عملی تدریس، شیوه عمل به قرآن، آشنایی با روش حفظ موضوعی و آزمون شفاهی حفظ از جمله مباحث و عناوین این دوره آموزشی است.

شرفخانی با اشاره به وظایف مهم این مرکز گفت: راهبری، مدیریت دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن کریم در استان‌ها و تأمین استادان مورد نیاز در استان‌ها بر عهده مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم است. 

ساختمان این مرکز آموزشی در شهر قم در جوار مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) خیابان شهید منتظری واقع شده است.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول