اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

کرسی‌های تلاوت گسترش می‌یابد

گزارشی از مراسم یک‌سالگی کرسی تلاوت شورای عالی قرآن+صوت قاری

خبرگزاری فارس: مدیر رادیو قرآن در مراسم یکسالگی کرسی تلاوت و اذان مجتمع «امام‌خمینی(ره)» که با تلاوت «احمد ابوالقاسمی» قاری بین‌المللی کشورمان اجرا شد از افزایش کرسی‌های تلاوت هفتگی با همکاری شورای عالی قرآن خبر داد.

گزارشی از مراسم یک‌سالگی کرسی تلاوت شورای عالی قرآن+صوت قاری

به گزارش خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، کرسی تلاوت و اذان مجتمع «امام‌خمینی(ره)» با تلاوت آیات انتهایی «سوره ق» توسط «احمد ابوالقاسمی» قاری بین‌المللی یک ساله شد، به همین دلیل مراسم ویژه‌ای با حضور «محمدحسین محمدزاده» مدیر رادیو قرآن و «سیدعلی سرابی» قائم مقام شورای عالی قرآن برگزار شد.

**********

تلاوت «احمد ابوالقاسمی» در چهل و سومین کرسی تلاوت و اذان مجتمع «امام‌خمینی(ره)»

**********

بنا بر این گزارش، کرسی تلاوت و اذان مجتمع «‌امام‌خمینی(ره)» دوشنبه هر هفته و با تلاوت یکی از قاریان ممتاز و بین‌المللی برگزار و به صورت زنده و مستقیم از رادیو قرآن پخش می‌شود.

در این مراسم «محمدحسین محمدزاده» مدیر رادیو قرآن، طی سخنانی برگزاری مراسم سالگرد برای چنین مراسم‌هایی را در راستای ارتقای کیفی کرسی‌ها مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برگزاری مراسم سالگرد به دلیل تبادل‌ نظر بین افراد جهت توسعه مکان، زمان و پخش زنده مؤثر است، همچنین سعی می‌کنیم در آینده با استفاده از آیات مرتبط با مسائل روز و بحث کارشناسی، مردم را از مفاهیم بلند قرآنی بهره‌مند کنیم.

وی پخش زنده مراسم از رادیو قرآن را کاری مفید برای بهره‌مندی مردم از این کرسی تلاوت دانست و گفت: بسیاری از مساجد اذان را از طریق رادیو قرآن پخش می‌کنند و شنوندگان هنگامی که قرآن کریم را در چنین فضایی می‌شنوند آماده نیایش با خدای متعال می‌شوند، همچنین پخش زنده بین استاد قاری و شنونده که به صورت زنده صدای قاری را می‌شنود حس خوبی ایجاد می‌کند.

**********

«سید‌علی سرابی» قائم مقام شورای عالی قرآن و «محمد‌حسین محمدزاده» مدیر رادیو قرآن در کرسی تلاوت و اذان مجتمع «امام‌خمینی(ره)»

**********

همچنین «محمدحسین محمدزاده» مدیر رادیو قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، از برگزاری کرسی تلاوت هفتگی در مسجد بلال در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت:‌ جهت توسعه مکانی برنامه کرسی تلاوت، قصد داریم این برنامه را در مسجد بلال نیز اجرا کنیم، همچنین آیات متناسب با وقایع ماه و یا هفته در اختیار قاریان قرار بگیرد و پیش از پخش زنده تلاوت برنامه‌ای در خصوص شرح و توضیح آیاتی که قرار است تلاوت شود پخش می‌کنیم.

وی برگزاری کرسی‌های تلاوت را سبب افزایش انگیزه قاریان برای ارتقاء تلاوت دانست و گفت: برگزاری کرسی‌ها باعث شکل‌گیری فضای معنوی و ارتقاء فرهنگ قرآنی می‌شود، همچنین رادیو قرآن با پخش زنده و ضبط‌ شده و اطلاع‌رسانی محافل قرآن برای استفاده عموم مردم سعی در ارتقاء این برنامه‌ها دارد.

**********

کرسی تلاوت واذان مجتمع«امام‌خمینی(ره)»

**********

محمدزاده از پوشش بیش از 35 کرسی ملی تلاوت توسط رادیو قرآن خبر داد و گفت: کرسی‌های تلاوت سازمان‌ها و مؤسسات مختلف نیز از طریق رادیو قرآن ابتدا اطلاع‌رسانی و سپس به صورت زنده و یا ضبط ‌شده پخش می‌شود.

«محمدتقی میرزاجانی» مدیر ارتباطات شورای عالی قرآن درباره کرسی تلاوت و اذان مجتمع «امام‌خمینی(ره)» گفت: برنامه کرسی تلاوت و اذان اواسط مهرماه سال 1390 و با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات راه‌اندازی شد، البته شورای عالی قرآن کریم از سال‌های گذشته برگزاری این محفل قرآنی را پیش‌بینی کرده بود که سال گذشته برنامه‌ای برای اجرای تلاوت‌های فاخر ریخته شد.

**********

«محمد‌تقی میرزا‌جانی» مدیر ارتباطات شورای عالی قرآن کریم در کرسی تلاوت و اذان مجتمع «امام‌خمینی(ره)»

**********

وی از ارتقای کمی و کیفی این کرسی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: شورای عالی قرآن با همکاری رادیو قرآن و سازمان فرهنگ و ارتباطات در آینده‌ای نزدیک این برنامه را در مسجد بلال و یکی از دانشگاه‌ها نیز برگزار می‌کند و در هفته سه کرسی تلاوت برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، در پایان این مراسم از محمدزاده مدیر رادیو قرآن، «رضائیان» مدیر مجتمع امام‌خمینی(ره)، حجت‌الاسلام تسخیری، عباس‌زاده مسئول بسیج سازمان فرهنگ و ارتباطات، فراهانی مسئول گروه تلاوت رادیو قرآن، بزرگی، امیرحسین فقیهی و حمید کریمی به عنوان دست‌اندرکاران برنامه کرسی تلاوت و اذان تجلیل شد.

**********

چهل و سومین کرسی تلاوت و اذان مجتمع «امام‌خمینی(ره)»

**********

همچنین هر هفته به 5 نفر از شرکت‌کنندگان در برنامه کرسی تلاوت و اذان به قید قرعه جوائزی اهدا می‌شود.

 

تلاوت آیات انتهایی «سوره ق» توسط احمد ابوالقاسمی در چهل و سومین کرسی تلاوت مجتمع امام خمینی(ره)

گزارشگر؛ مهدی احمدی

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول