اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه استان سمنان:

سلامت عبور و مرور جاده‏ای باید همواره حفظ شود

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه استان سمنان گفت: سلامت عبور و مرور جاده‏ای و به خصوص جان رانندگان باید همواره حفظ شود.

سلامت عبور و مرور جاده‏ای باید همواره حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا رضوی‏خبیر صبح امروز در مراسم بهره‏برداری از باجه بانک رفاه در پایانه حمل و نقل بار شهرستان سمنان که با حضور شماری از مسئولان و رانندگان ناوگان حمل و نقل بار این شهرستان انجام شد، از توجه رانندگان استان سمنان به کاهش سوانح رانندگی در جاده‏ها و محورهای مواصلاتی این استان قدردانی کرد.

فرمانده پلیس راه استان سمنان ادامه داد: نگرش مجموعه پلیس راه استان سمنان به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص در حوزه بار، این است که این قشر باید روز به روز جایگاه اصلی خود را بازیابند؛ چراکه الگویی برای سایر رانندگان محسوب می‏شوند.

وی همچنین رانندگان کامیون و خودروهای سنگین دیگر را در حقیقت جزو سرمایه‏های اجتماعی و اقتصادی جامعه دانست و از آنها، به عنوان «همیاران پلیس» یاد کرد.

فرمانده پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه اصل ایمنی در عبور و مرور و توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی در این استان باید همواره از سوی رانندگان مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: از گذشته گفته می‏شد که «خطر همواره در کمین است» و این خطر در جاده بیش از همه در کمین جان رانندگان است.

رضوی‏خبیر اضافه کرد: توجه به علائم و نشانه‏های راهنمایی و رانندگی، استفاده از کمربند ایمنی و ... نقش بسیاری در حفظ جان رانندگان و سلامت عبور و مرور جاده‏ای دارد.

وی با بیان اینکه اهتمام داشتن به این مسائل می‏تواند در کاهش سوانح رانندگی و تصادفات جاده‏ای تأثیر بسیاری بگذارد، گفت: رانندگی آن هم در جاده و به خصوص با خودروهای سنگینی نظیر کامیون از جمله مشاغل سختی محسوب می‏شود که نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

فرمانده پلیس راه استان سمنان اضافه کرد: سختی کار رانندگی در جاده این است که راننده خودرو باید در یک لحظه، به صورت توأمان سه کار اصلی «توجه»، «تشخیص» و «تصمیم‏‌گیری» را صورت دهد تا سفر به سلامت به پایان برسد.

رضوی‏خبیر گفت: اگر راننده‏ای در هر یک از این بخش‏ها دچار مشکلات یا تردیدی شود، بدون شک حوادث ناگواری به وقوع خواهد پیوست و عواقب جبران‏ناپذیر آن گریبان‏گیر جامعه می‏شود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول