اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی صومعه‌سرا خبر داد

اجرای طرح پایش سلامت سالمندان در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی صومعه‌سرا از اجرای طرح پایش سلامت سالمندان به مناسبت هفته سالمند در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح پایش سلامت سالمندان در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، اسماعیل مهدی‌زاده‌ در جریان دیدار از خانواده‌های سالمند این شهرستان اظهار کرد: پدران و مادران سالمند از مربیان بزرگ و اصلی نسل امروز جامعه با قدرت تجربه و فرهنگ بالای خود هستند.

وی با بیان اینکه احترام و حفظ خوش خلقی در برابر سالمندان امری مهم و مورد تاکید دین اسلام است، تصریح کرد: حضور افراد سالمند در کنار خانواده‌ها نعمت و برکتی ارزشمند است.

رئیس اداره بهزیستی صومعه‌سرا، مهم‌ترین راه‌های انتقال فرهنگ بین نسل‌ها را از طریق سالمندان دانست و افزود: احترام به بزرگ‌ترها و رعایت ادب و تکریم نسبت به سالخوردگان نیز فرهنگ برخاسته از رفتارهای بین نسلی است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته سالمند در صومعه‌سرا اذعان کرد: همزمان با هفته گرامیداشت روز سالمند برای احترام و توجه بیشتر به مقام سالمندان برنامه‌های ورزشی و فرهنگی در این شهرستان در حال برگزاری است.

مهدی‌زاده، برگزاری همایش پیاده‌روی سالمندان در پارک ابریشم صومعه‌سرا با مشارکت شبکه بهداشت، بازدید و سرکشی از سالمندان، اهدای هدایا و کمک های نقدی و غیر نقدی به سالمندان زیر پوشش را از جمله برنامه‌های هفته سالمند در این شهرستان عنوان کرد.

وی از اجرای طرح پایش سلامت سالمندان در صومعه‌سرا خبر داد و گفت: این طرح به مناسبت هفته سالمند و  ارزیابی میزان قند و فشار خون سالمندان صومعه‌سرا اجرا می‌شود.

به گفته رئیس اداره بهزیستی صومعه‌سرا، طرح پایش سلامت سالمندان فردا جمعه 14 مهر جاری در مصلای جعفری این شهرستان اجرا می‌شود.

وی به روز جهانی ناشنوایان اشاره کرد و متذکر شد: حضور ناشنوایان در جشن روز جهانی ناشنوایان استانی یکی دیگر از برنامه‌های بهزیستی صومعه‌سرا در هفته جاری است.

مهدی‌زاده با تصریح بر اینکه اکنون بالغ بر 20 ناشنوای صومعه‌سرایی زیرپوشش بهزیستی سیاهکل قرار دارند، یادآور شد: به این افراد زیر پوشش، سرمایه ایجاد کار بین 3 تا 10 میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

وی، تهیه سمعک و باطری آن، ارجاع برای اجرای تست شنوایی و برپایی کمیسیون‌های پزشکی را از دیگر خدمات بهزیستی صومعه‌سرا به  افراد زیر پوشش ناشنوا عنوان کرد.

این مسئول از تحویل 24 واحد مسکونی مددجویی تا پایان امسال خبر داد و یادآور شد: دو واحد از این تعداد واحدهای مسکونی مددجویی متعلق به سالمندان است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول