اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست انجمن سینمایی جوانان مشهد:

برگزاری نخستین دوره جشنواره فیلم کوتاه در مشهد

خبرگزاری فارس: سرپرست انجمن سینمایی جوانان دفتر مشهد گفت: برای نخستین بار جشنواره فیلم کوتاه در مشهد برای فیلمسازان برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین دوره جشنواره فیلم کوتاه در مشهد

سیده نسرین شاه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مشهد، اظهار داشت: رسالت انجمن سینمایی آموزش، تولید و نمایش فیلم‌های کوتاه است و در سال جاری برگزاری جشنواره نیز در دستور کار انجمن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه در مشهد در روزهای 26 تا 29 مهرماه برگزار می‌شود و به سبب اجرا شدن برنامه تئاتر در مشهد این جشنواره کمی با تاخیر نسبت به تهران برگزار می‌شود.

سرپرست انجمن سینمایی جوانان مشهد افزود: جشنواره فیلم کوتاه در 2بخش ملی و بین المللی که شامل موضوعات داستانی، مستند، انیمیشن و فیلمهای تجربی است برگزار می‌شود.

شاه‌محمدی بیان کرد: این جشنواره در بخش پویانمایی 3 فیلم از نسرین شاه محمدی، حامد کاسبی و فرهاد عظیما و در بخش داستانی 2 فیلم و یک مستند از مشهد راه پیدا کرده است.

سرپرست انجمن سینمایی جوانان دفتر مشهد عنوان کرد: همزمان با جشنواره تهران؛ جشنواره فیلم کوتاه رفعت که در ارتباط با مشهد است برگزار می‌شود و فیلمسازان  تا تاریخ 22 مهرماه مهلت دارند آثار خود را تحویل دهند.

وی با تاکید بر اینکه موضوعات جشنواره رفعت امام رضا، حجاب و نماز است، افزود: تاکنون حدود 79 فیلم به دفتر انجمن سینمایی رسیده است که در این میان فیلم‌هایی که از سال 89 تولید شده است تا سال جاری می‌توانند در جشنواره رفعت شرکت کنند.

شاه‌محمدی افزود: در فروردین‌ماه سال جاری تولید 17 فیلم را ثبت کرده‌ایم که یک فیلم پویا نمایی و 2 کار داستانی را برای جشنواره رفعت برگزیده و به جشنواره ارسال شده است.

سرپرست انجمن سینمایی جوانان مشهد اظهار کرد:از 34 فیلمساز در جشنواره فیلم کوتاه مشهد تقدیر می‌شود.

وی گفت: بعد از این جشنواره، جشنواره منطقه ای برگزار می‌شود که فراخوان آن بعد از جشنواره تهران در سایت انجمن اعلام می‌شود. 

شاه‌محمدی خاطرنشان کرد: فیلمسازان مشهدی برای اولین بار در جشنواره شرکت می‌کنند و این برنامه از شاخص‌های انجمن سینمایی مشهد به شمار می‌آید.

سرپرست انجمن سینمایی جوانان مشهد  تصریح کرد: ضعف فیلمسازان مشهدی در تولید مستند است و تنها از تهران مستند ارائه شده است که از قابلیت خوبی نسبت به شهرهای دیگر برخودار است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول