اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتتاح نخستین مرکز هوانوردی ‌‌شمال‌غرب کشور در ارومیه

خبرگزاری فارس: نخستین مرکز هوانوردی عمومی در شمال‌غرب کشور ظهر امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در ارومیه افتتاح شد.

افتتاح نخستین مرکز هوانوردی ‌‌شمال‌غرب کشور در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، در این مراسم که در فرودگاه ارومیه برگزار شد، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی اظهار داشت: این مرکز به عنوان پنجمین مرکز هوانوردی در جمهوری اسلامی ایران و نخستین مرکز در شمالغرب کشور محسوب می‌شود.

کمال پرهیزکار افزود: در سال‌های اخیر رشد صنعت هوانوردی در کشور به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی پیشرفت هر جامعه‌ای تلقی می‌شود چرا که این امر سبب تسهیل در امورات مربوط به مسافربری و سایر فعالیت‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه ارومیه با توجه به دارابودن هرگونه امکانات توان تبدیل‌شدن به یکی از قطب‌های هوایی کشور را دارد، گفت: این فرودگاه به دلیل وجود زیرساخت‌های مناسب و همچنین بهره‌مندبودن از امکانات سخت‌افزاری قدرت تبدیل‌شدن به یکی از قطب‌های اصلی صنعت هوایی کشور را دارا است.

پرهیزکار در ادامه در زمینه وجود امکانات برای استفاده از هواپیماهای کوچک در ارومیه تصریح کرد: فرودگاه بین‌المللی ارومیه و همچنین فرودگاه خوی توان استفاده از هواپیماهای کوچک و فوق سبک را در کنار برنامه‌های اصلی را دارا هستند.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری تورهای هوایی و برنامه‌های مختلف ویژه عموم مردم با استقبال گسترده در ارومیه مواجه می‌شود که این امر نشانگر علاقه مردم این شهر به استفاده از صنعت هوایی است.

در ادامه این برنامه فرهاد گلزان مدیرعامل صنایع هوایی آریا سبکبال به عنوان سهامدار این مرکز در سخنانی بیان داشت: برخورد مناسب مسئولان استانی و امنیتی فرودگاه ارومیه سبب موفقیت این شرکت در اجرای چنین طرح‌هایی شده است.

وی همچنین تاکید کرد: برای تبدیل‌شدن صنعت هوایی به صنعت اول کشور باید تلاش‌های بیشتری توسط مسئولان کشوری و استانی صورت پذیرد تا شاهد استفاده بیشتر مردم از خطوط هوانوردی عمومی باشیم.

پس از این سخنان، ‌هادی غلامی مجری طرح هواپیمای سبک در کشور با ارائه تحلیلی از وضعیت صنعت هوایی در کشور و جهان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 120 فرودگاه در ایران وجود دارد که از این تعداد درصد بسیار اندکی موثر بوده و از لحاظ اقتصادی سوددهی دارند.

وی افزود: از جمله مشکلات اصلی صنعت هوانوردی در کشور می‌توان به محدودیت فناوری، مقررات و همچنین محدودیت زیرساخت‌های موجود اشاره کرد که نیازمند همفکری مسئولان برای بهره‌مندی از صنعت مترقی و جهانی هستیم.

در پایان این مراسم یک فروند هواپیمای فوق سبک به نمایش درآمده و به این ترتیب نخستین مرکز هوانوردی شمال‌غرب در ارومیه بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول