اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور توسعه ورزش قم

پایگاه ورزش قهرمانی قم راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: پایگاه قهرمانی ورزش قم برای افزایش آمادگی ورزشکاران قمی به منظور حضور موفق در مسابقات قهرمانی کشور راه‌اندازی شد.

پایگاه ورزش قهرمانی قم راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در حال حاضر ورزشکاران قمی در سطح قهرمانی در 45 هیئت ورزشی فعالیت می‌کنند در حالی که هر یک از این هیئت‌ها در رده‌های سنی، سبک‌ها و رشته‌های مختلف فعال هستند و ورزشکاران زیادی را زیرپوشش خود دارند.

قم با وجود اینکه با امکانات محدود و شرایط خاصی برای فعالیت جدی در ورزش قهرمانی مواجه است اما در سال‌های اخیر با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان و متولیان ورزش توانسته در مسابقات و میادین مختلف داخلی و برون مرزی افتخارات زیادی کسب کند.

در حال حاضر تعداد زیادی از قهرمانان بین‌المللی، آسیایی و جهانی در ورزش قم در رشته‌های گوناگون فعالیت می‌کنند و شاید نداشتن یک نماینده در بزرگ‌ترین رویداد ورزش جهان که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود یعنی المپیک، حلقه گمشده ورزش قم به شمار می‌رود.

رشته‌هایی مانند کشتی، کاراته، ووشو، جودو، تکواندو، ورزش‌های رزمی، فوتسال، تنیس و حتی رشته‌های تازه وارد به ورزش قم یعنی بیس‌بال، سافت‌بال و گلف نیز در سال‌های اخیر توانسته‌اند قم را به جایگاهی رفیع در ورزش کشور برسانند.

با وجود ساخت و ساز قابل توجه به منظور توسعه سرانه فضاهای ورزشی قم و تأمین اماکن ورزشی تخصصی هر رشته، یکی از نیازهای مهم ورزش قم در سال‌های اخیر داشتن امکانات و لوازم ویژه برای افزایش سطح آمادگی ورزشکاران قم به شمار می‌رود.

به همین منظور پایگاه قهرمانی ورزش قم در مجموعه ورزشی جانبازان قم راه‌اندازی شده و بر همین اساس شرایط استفاده از پایگاه ورزش قهرمانی برای ورزشکاران و تیم‌های ورزشی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان اعلام شده است.

ورزشکاران عضو تیم‌های ملی و یا دارای سابقه دعوت به تیم‌های ملی به همراه معرفی‌نامه از سوی هیئت، ورزشکارانی که دارای عنوان قهرمانی کشور در سه سال اخیر هستند با تأیید هیئت مربوطه، تیم‌های منتخب استانی که خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور آماده می‌کنند با ارائه برنامه آماده‌سازی تیم توسط مربیان مربوطه و تیم‌های باشگاهی که به نمایندگی از استان در مسابقات باشگاه‌های کشور حضور خواهند یافت می‌توانند از این پایگاه استفاده کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول