اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه مالی اعتباری مهر:

اخلاق‌مداری در بانکداری نرخ ارز را افزایش نمی‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه مالی اعتباری مهر گفت: اگر اخلاق اسلامی در بانکداری به درستی رعایت شود به افزایش بیهوده نرخ ارز و طلا دامن زده نمی‌شود.

اخلاق‌مداری در بانکداری نرخ ارز را افزایش نمی‌دهد

به گزارش خبرگزای فارس از ساری، غلامحسین تقی‌نتاج ‌ملکشاه عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل موسسه مالی اعتباری مهر مازندران با تاکید بر اجرای اخلاق اسلامی در روند بانکداری اسلامی اظهار داشت: بانکداری بدون ربا در سال 62 تصویب و به مرور به سمت قانون متعالی‌تر گام برداشته است.

وی یکی از موضوعات قانون عملیاتی بدون ربا و بانکداری اسلامی را بحث اخلاق اسلامی دانست و افزود: اخلاق اسلامی بانکداری بدون ربا را در محیطی دینی با باورهای حاکم بر شریعت اسلامی شکل داده است.

این مسئول با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس با استفاده از اخلاق اسلامی شکل گرفت، تصریح کرد: آنچه سبب سربلندی نسل حاضر شده است اجرای اخلاق اسلامی در دوران دفاع مقدس بود و این مدل در بانکداری نیز باید رعایت شود.

تقی‌نتاج مباحث اخلاقی را انفرادی ندانست و یادآور شد: هدف ما اجرای اخلاق اعتقادی است که باید در تمام حوزه‌های اجرا شود.

وی ادامه داد: اگر اخلاق اسلامی در بانکداری به درستی رعایت شود به افزایش بیهوده نرخ ارز و طلا دامن زده نمی‌شود.

مدیرعامل موسسه مالی اعتباری مهر با تاکید بر اینکه در هر شرایط نباید به دنبال سود عالی باشیم، یادآور شد: در چهار ماه آخر سال 90 و شش ماه نخست سال جاری شرایط کسب سود بیشتر در موسسه مالی اعتباری مهر فراهم بود ولی به دلیل حاکم بودن اخلاق اسلامی در این بنگاه اقتصادی از این سود صرف نظر شد.

وی به عوامل فراموشی اخلاق در صنعت بانکداری اشاره کرد و گفت: اندازه بانکداری، تغییر ساختار بر مالکیت، رشد رقابت در صنعت بانکداری و رشد فرایند فناوری و ورود آن به این صنعت از عواملی است که اخلاق اسلامی در بانکداری به فراموشی می‌رود.

تقی‌نتاج اظهار داشت: اگر اخلاق اسلامی در بانکداری مراقبت نشود منویات مقام معظم رهبری در حمایت از کار و سرمایه ایرانی اجرا نمی‌شود.

وی اظهار داشت: موسسه مالی اعتباری مهر به عنوان شرکت سهامی عام بانک مهر اقتصاد به ثبت رسید.

مدیرعامل موسسه مالی اعتباری مهر با اشاره به اینکه اخلاق اسلامی در نظام پولی و بانکی باید حاکم شود، بیان کرد: به روز کردن قانون عملیات بانکی بدون ربا با رویکرد اقتصاد مقاومتی بعد از سه دهه تجربه، آموزش کارکنان بانک برای آشنایی با مبانی عملیات بانکی منطبق با شریعت، فرهنگ‌سازی و آموزش جامعه توسط نهادهای مرتبط، توسعه ابزارها و خدمات بانکی جدید برای  تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت و مشاهده موارد فقهی و تربیتی در حوزه بانکداری از مواردی است که در اجرای بانکداری اسلامی باید رعایت شود.

به گزارش فارس، در این مراسم مدیرعامل موسسه مالی اعتباری مهر از زحمات حسنعلی هدایت که به مدت 50 ماه به عنوان مدیرکل موسسه مالی اعتباری مهر در مازندران فعالیت می‌کرد تقدیر و رضا عسگری را به عنوان سرپرست بانک مهر اقتصاد در مازندران معرفی کرد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول