اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی مطرح کرد

‌علت 70 درصد سوانح هوایی / طرح امروز عملیات بسیار موفقیت‌آمیزی بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی با اشاره به دلیل بسیاری از سوانح هوایی گفت: 70 درصد سوانح هوایی در هنگام نشست و برخاست هواپیما صورت می گیرد.

‌علت 70 درصد سوانح هوایی / طرح امروز عملیات بسیار موفقیت‌آمیزی بود

سعید چلندری ‌امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به مانور طرح اضطراری هواپیما که امروز در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف بسیار مهم ما تمرین‌ها و مانورهای دوسالانه است که امروز نیز در مشهد مقدس مانور طرح اضطراری هواپیما با همکاری و تعامل بسیار خوب میان دستگاه‌های اجرایی بحران محور و‌ ارگان‌های امداد و نجات به خوبی اجرا شد.

وی افزود: طبق ارزیابی کارشناسان و ارزیابان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها مانور امروز یکی از بهترین مانورها در سطح فرودگاه‌های کشور بود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که از قبل با مدیریت بحران استان و سایر ارگان‌ها صورت گرفته بود، عملیات بسیار موفقیت‌آمیزی انجام گرفت.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امروز در این مانور یک فروند هواپیما توپولوف 156 با 166 مسافر و 20 تن سوخت در هنگام فرود دچار سانحه شده و از باند خارج و دچار حریق شدید شد که در پی آن پس از اعلام مرکز فرماندهی بلافاصله خودروهای ایمنی زمینی و اورژانس فرودگاه اعزام شده و سپس خودروهای آتش نشانی و اورژانس و هلال احمر سطح شهر نیز اعزام شدند.

چلندری ادامه داد: با توجه به اینکه 70 درصد سوانح هوایی در هنگام نشست و برخاست انجام می‌گیرد بنابراین در این مانور نیز سانحه در حال فرود به وقوع پیوست.

وی با تاکید بر اینکه ‌حین اجرای مانور هیچ خللی در پروازهای فرودگاه صورت نگرفت، یادآور شد: تمام پروازهای فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد امروز بدون هیچگونه تاخیری انجام شد و هیچ خللی در برنامه پروازی فرودگاه در راستای این مانور وارد نشد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول