اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خبر داد

ارسال 1300 پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی قم

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از تشکیل هزار و 308 پرونده در این سازمان خبر داد و گفت: پرونده‌های تخلف برای رسیدگی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

ارسال 1300 پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی قم

احمدرضا سمیعی‌نسب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ویژه بازگشایی مدارس بیان کرد: این طرح نظارتی از 15 شهریور به مدت یک ماه در استان قم اجرا می‌شود.

وی افزود: از آغاز اجرای این طرح نظارتی تا نخستین روزهای مهر ماه 11 هزار و 858 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی صنعتی، تولیدی صنفی، عمده فروش، خرده فروش، انبارها، سردخانه‌ها و واحدهای خدماتی صورت گرفت.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از تشکیل هزار و 308 پرونده تخلفاتی در طول این مدت خبر داد و بیان کرد: برای جلوگیری از هنجارشکنی در جامعه و حمایت از مصرف‌کنندگان این پرونده‌ها برای رسیدگی و اجرای حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی با اشاره به تعداد تخلفات انجام شده ابراز داشت: در این مدت هزار و 392 مورد تخلف صورت گرفته است که توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت شناسایی و تشریفات لازم برای تشکیل پرونده تخلفاتی انجام شد.

سمیعی‌نسب ارزش ریالی پرونده‌های تخلف را 962 میلیون و 503 هزار ریال عنوان کرد و گفت: درج نکردن قیمت بر روی کالا، گران‌فروشی صادر نکردن فاکتور فروش کالا، کم‌فروشی، تقلب، برگزاری حراج غیر قانونی از جمله بیشترین تخلفات صورت گرفته گزارش شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش ناظران و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از مجموع تخلفات انجام شده 356 مورد به گران‌فروشی، 639 مورد به درج نکردن قیمت 71 مورد نیز به صادر نکردن فاکتور فروش اختصاص داشت.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان تعداد دیگر تخلفات مهم بیان کرد: 63 مورد از تخلفات را کم فروشی و تقلب، 211 مورد رعایت نکردن ضوابط و دستورالعمل بهداشتی، 13 مورد را حراج و فروش فوق‌العاده غیر قانونی تشکیل می‌دادند.

وی با بیان اینکه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در حین بازرسی با قاچاقچیان کالا به شدت برخورد می‌کنند اظهار کرد: 23 مورد از تخلفات انجام شده به عرضه و فروش کالای قاچاق اختصاص داشت که پس از تشکیل پرونده برای بررسی و صدور حکم این پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت استان قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در این طرح ویژه از عرضه و فروش آرد و نان بازرسی شد.

وی افزود: از زمان آغاز طرح تا چهارم مهر ماه هزار و 255 مورد بازرسی در بخش واحدهای تولید و عرضه آرد و نان صورت گرفت.

سمیعی‌نسب ادامه داد: از مجموع هزار و 255 مورد بازرسی انجام شده 145 مورد پرونده برای واحدهای متخلف تشکیل شد.

وی ارزش ریالی پرونده‌های تخلفاتی را 22 میلیون و 358 هزار ریال ذکر کرد و گفت: پرونده این متخلفان برای بررسی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان قم ارسال شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از بازرسی و نظارت در بخش عرضه سوخت خبر داد و گفت: 225 مورد بازرسی در این زمینه انجام شده است.

وی از تشکیل 18 پرونده به ارزش ریالی 2 میلیون و 446 هزار ریال در این زمینه خبر داد و خاطر نشان کرد: پرونده‌های تخلفاتی برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان قم ارسال شد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول