اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) اسفراین خبر داد

خودکفایی 15 درصد از مددجویان کمیته امداد اسفراین

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) اسفراین گفت: تاکنون بیش از 15 درصد از مددجویان زیر پوشش این شهرستان به مرحله خودکفایی رسیده و از گردونه حمایت این نهاد خارج شده‌اند.

خودکفایی 15 درصد از مددجویان کمیته امداد اسفراین

 به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی، هاشم بهشتی اظهار کرد: این نهاد در تلاش است با ارائه تسهیلات اشتغال سطح توانمندی مددجویان را ارتقاء دهد که در همین راستا توانسته است تاکنون افراد نیازمند بسیاری را بعد از توانمندسازی وارد بازار کار کند.

وی با اشاره به طرح‌های راه‌اندازی شده در سال جاری برای توانمندسازی خانواده‌های نیازمند در این شهرستان افزود: این نهاد در راستای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در دو بخش اصلی خوداشتغالی و مشاغل خانگی تسهیلات ارائه می‌دهد.

بهشتی تصریح کرد: در بخش مشاغل خانگی طی امسال 90 طرح راه‌اندازی شده که مبلغی بالغ بر 7 میلیارد و 180میلیون ریال صرف شده است.

وی بیشترین طرح‌های اجرا شده سال جاری که شامل دریافت تسهیلات شده‌اند را در زمینه‌های دام‌پروری و قالی‌بافی عنوان کرد.

مدیر کمیته امداد اسفراین در خصوص جذب اعتبارات در بخش خوداشتغالی این شهرستان گفت: اعتبارات بخش اشتغال این شهرستان در سال گذشته به صورت صددرصد جذب شده است و تنها در بخش مشاغل خانگی به دلیل عدم جذب و همچنین ابلاغ دیر هنگام اعتبارات، این امر محقق نشده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته یک هزار و 600 طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد و 120 میلیون ریال تسهیلات برای نیازمندان و افراد زیرپوشش این نهاد در اسفراین ایجاد شد.

بهشتی محل تأمین اعتبارات تسهیلات اشتغال این نهاد را از صندوق اشتغال کمیته امداد، منابع بانکی و صندوق مهر امام رضا (ع) برشمرد و گفت: ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده‌ها طی سال‌های اخیر توانسته توجه مسئولان این نهاد را به خود جلب کند و در جهت فراهم‌سازی زمینه آن برنامه‌ریزی‌هایی را صورت دهند.

وی با اشاره به اهداف این نهاد در زمینه ایجاد اشتغال خاطرنشان کرد: ایجاد روحیه خوداتکایی و خودباوری از جمله اهداف این نهاد را شکل داده است که به همین منظور کمیته امداد توانسته با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای تأمین اشتغال خانواده‌های زیرپوشش گام‌های موفقیت‌آمیزی را بردارد.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول