اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای نخستین بار در تاریخ این دانشگاه، با پذیرش 24 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرده است.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اردشیر شیخ آزادی در مراسم افتتاح دانشکده دندانپزشکی در خرم‌آباد، گفت: افتتاح این دانشکده برگ زرین دیگری از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی در توسعه علمی استان لرستان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ماموریت مهم دانشگاه انسان‌سازی و تربیت نیروی متعهد و متخصص است، افزود: به لطف خداوند متعال در دو سال اخیر به همت دولتمردان پرتلاش نظام اسلامی جهش بی‌سابقه‌ای در توسعه آموزش علوم پزشکی لرستان روی داده و توفیقات فراوانی حاصل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: رشد وتوسعه رشته‌های علوم پزشکی در داخل کشور به ویژه در استان محرومی نظیر لرستان امری ضروری و اجتناب ناپذیر ونیازی اساسی در کشور است.

وی اظهار داشت: نبود دانشکده دندانپزشکی تا پیش از این دراستان مشکلاتی را برای دانشجویان علاقه‌مند به این رشته به وجود آورده بود که از دو سال قبل با حمایت مسئولان ارشد استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و توجه ویژه مقام عالیه وزارت بهداشت مقدمات اخذ مجوز رشته دندانپزشکی و نیز دانشکده داروسازی برنامه‌ریزی وانجام شد.

شیخ آزادی اضافه کرد: با پیگیری‌های مستمر در سال گذشته مجوز ایجاد دانشکده دندانپزشکی با ظرفیت پذیرش 20 دانشجو از سوی شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صادر شد که با توجه به بومی بودن 50 درصد دانشجویانی که امروز در رشته‌های دندانپزشکی شروع به تحصیل کرده‌اند با ماندگاری در استان نیاز خدمات دندانپزشکی تامین می‌شود.

وی گفت: مکان، طرح ونقشه ساختمان اصلی دانشکده دندانپزشکی به مساحت بیش از 11 هزار متر مربع آماده شده که بزودی از محل اعتبارات ملی احداث می‌شود و دانشجویان دندانپزشکی در سال اول، دروس پایه خود را در دانشکده پزشکی خواهند گذراند و یکی از ساختمان‌های دانشگاه هم جهت کلینیک و پره کلینیک دانشکده اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول