اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی

نخستین جلسه شورای امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی در خراسان‌رضوی برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی در خراسان‌رضوی با حضور رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی برگزار شد.

نخستین جلسه شورای امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی در خراسان‌رضوی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحسن شریعتی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی که در استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های کلان خراسان‌رضوی شورای هماهنگی و امور حقوقی فعالیت خود را شروع کرده است.

وی ادامه داد: تصمیم بر اساس عقل از اصول راهبردی نظام دینی به شمار می‌رود و در نظام اسلامی مبنای تصمیم‌گیری‌ها در امور اجرایی نیز عقل است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی گفت: در نظام دینی برترین راه گام‌نهادن در راه استقرار عدالت اجتماعی است که در این راستا کمک به افراد کم‌درآمد جامعه از اهداف پراهمیت دین اسلام است.

شریعتی بیان‌کرد: در جامعه‌ای که دین اسلام در آن دین غالب است، باید اجرای عدالت سرلوحه کارگزاران قرار گیرد، به ویژه مدیران، کارشناسان و برنامه‌ریزان دستگاه‌های اجرایی باید برای این مهم اهمیت فراوان قائل شوند.

وی عنوان کرد: ملاک در اجرای عدالت، قانون است و در تمامی مراحل و تصمیم‌گیری‌های دستگاه‌های اجرایی، باید بر قانون و مقررات کشور اهمیت نهاد و در آن راستا گام برداشت.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی قانون‌مداری و قرارگرفتن امور جاری و برنامه‌ریزی‌ها در محور قانون است.

شریعتی تصریح کرد: مدیران حقوقی و کارشناسان حقوقی بازوان توانمند مدیران ارشد هستند و در تشکیل عدل و عدالت اجتماعی نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

وی عنوان کرد: مدیران حقوقی تنظیم‌کننده و تشکیل دهنده عدالت در سازمان متبوع هستند و در راستای قانون‌مداری و قانون‌گرایی حرکت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی اظهار کرد: ارزش‌نهادن به انقلاب و مسائل اجتماعی و اسلامی در عدل اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و بر همه کارگزاران و کارشناسان حقوقی واجب است.

شریعتی ادامه داد: امیدوارم جلسات شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی به طور منظم و منسجم برگزار شود و تمامی فعالیت‌ها براساس شیوه‌نامه‌های اجرایی انجام شود.

وی عنوان کرد: دادگستری برای تعادل و هماهنگی بیشتر در جلسات شورای هماهنگی امور حقوقی اعلام همکاری می‌کند و با عزمی راسخ در این مسیر مسئولین را همراهی می‌کند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی با اشاره به شاخصه‌های امور حقوقی، اظهار کرد: عدالت محوری و حق‌محوری در تمام شرایط و موقعیت‌ها برای کارشناسان و مدیران حقوقی واجب است و باید رعایت شود.

شریعتی افزود: کارشناسان حقوق باید از دانش کافی علم حقوق برخوردار باشند و آخرین تحلیل‌های قضایی را بدانند و با استنباط‌  تصمیم‌گیری‌ کنند.

وی ابراز کرد: کارشناسان حقوقی باید توجه ویژه‌ای در ارتباط با مدیران داشته باشند و راه‌های فرار از قانون را به آنان آموزش ندهند و در تمامی مسیر در راه درست و سالم گام بردارند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی گفت: حقوق‌دانان باید وجدان کاری را مدنظر داشته باشند و دستگاه‌ها را به سمت اجرای عدالت پیش برند و از اهمیت فعالیت خود آگاهی کامل داشته باشند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول