اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی:

تراکم کار قضات آذربایجان‌غربی بالاست

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: تراکم کار قضات آذربایجان‌غربی به دلیل کمبود نیروی قضایی بالاست.

تراکم کار قضات آذربایجان‌غربی بالاست

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، توکل حیدری عصر امروز در همایش تبیین و تشریح بازرسی‌های قضایی اظهار داشت: از طرفی با کمبود نیروی قضایی مواجه هستیم و از طرفی ورودی پرونده‌ها به دادسراها و دادگاه‌ها زیاد است.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود قضات باید در رسیدگی به پرونده‌ها دقت زیاد داشته باشند تا تراکم کار سبب پایین آمدن کیفیت کار دستگاه قضایی نشود کما اینکه قضات استان با وجود مشکلات موجود با دقت به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه افزایش کیفیت و تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی از اولویت‌های دستگاه قضایی در استان است، تصریح کرد: به منظور کاهش تراکم پرونده‌ها و جلب رضایت مردم از قوه قضائیه، جذب قضات می‌تواند گام مثبتی در این راستا باشد.

وی از افزایش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها خبر داد و اضافه کرد: در صورت ادامه این وضعیت و کمبود نیروی قضایی، امکان افزایش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در آینده وجود دارد چراکه به دلیل خاص بودن منطقه و کمبود نیروی قضایی در استان با تراکم زیاد پرونده‌ها مواجه هستیم.

معاون دادسرای انتظامی قضات در امور نظارت و ارزشیابی نیز در این همایش گفت: قضات وظیفه سنگینی بر عهده دارند و دادسرای انتظامی قضات در راستای خدمات‌رسانی به همکاران قضایی و مشکلات قضات تمام تلاش و همکاری را ارائه می‌دهد.

علی رنجبر با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات‌رسانی نعمتی بزرگ برای کارکنان به شمار می‌آید، تصریح کرد: دادسرای انتظامی قضات در زمینه ارزشیابی رویکردی حمایتی داشته و به دنبال شناسایی قضات توانمند و تقویت این افراد در راستای ارائه بهینه خدمات است.

چهارمین همایش سراسری شوراهای حل اختلاف مرکز استان آذربایجان‌غربی فردا در ارومیه برگزار می‌شود.

انعکاس عملکرد شوراهای حل اختلاف، اشاعه فرهنگ اسلامی صلح و سازش در جامعه، بسترسازی به منظور ترغیب مردم در مراجعه به نهاد شورای حل اختلاف جهت حل اختلافات، تبیین سیاست‌های دستگاه قضایی به منظور نیل به رسالت ذاتی شوراهای حل اختلاف و آگاه کردن اعضای شوراهای حل اختلاف به مأموریت‌های اساسی خویش در امر صلح و سازش از جمله اهداف این همایش است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول