اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 6 ماه نخست امسال

60 هزار پرونده در حوزه‌های قضایی خراسان‌شمالی مختومه شد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت: طی شش ماهه نخست امسال 59 هزار و 951 پرونده در حوزه‌های قضایی خراسان‌شمالی مختومه شد.

60 هزار پرونده در حوزه‌های قضایی خراسان‌شمالی مختومه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان‌شمالی، احمد کیخسروی اظهار کرد: از این تعداد 17 هزار و 901 پرونده در دادسراهای عمومی و انقلاب، 24 هزار و 724 فقره در دادگاه‌های حقوقی، جزایی و انقلاب، 4 هزار و 701 فقره در دادگاه‌های تجدیدنظر و کیفری و 12 هزار و 625 فقره نیز در اجرای احکام مدنی و کیفری رسیدگی و مختومه شده‌اند.

وی افزود: یکی از وظایف خطیر دستگاه قضایی ایجاد امنیت و نظم عمومی است که در سایه تعامل و همکاری با سایر ادارات و ارگان‌ها حاصل می‌شود.

کیخسروی تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع، به‌روزرسانی اطلاعات و دانش حقوقی، بررسی دقیق پرونده‌ها و دقت و سرعت در صدور آرا و قرارها از اولویت‌های کاری دستگاه قضایی استان است.

وی همچنین در تشریح عملکرد دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان گفت: طی شش ماهه نخست امسال 5 هزار و 398 نفر از مراجعان به دادگستری استان از خدمات رایگان این دفتر بهره‌مند شدند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی اظهار کرد: دو هزار و 173 مورد از درخواست‌های ارائه شده در خصوص اختلافات زوجین، یک‌هزار و 904 مورد از مشاوره‌ها در خصوص پیگیری مطالبات مالی و 34 مورد در رابطه با پیگیری امور کیفری آن‌ها بوده است.    

وی ادامه داد: طی همین مدت پیگیری‌های لازم در خصوص 596 نفر از اطفال انجام شده و 691 نفر به مراکز قضایی، مشاوره و حمایتی معرفی شده‌اند.

کیخسروی با بیان اینکه ارائه مشاوره‌های حقوقی نقش بازدارنده در زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان استان نیز به عنوان یکی از این مراکز مشاوره‌ای است.

وی اظهار کرد: عمده اختلافات زوجین در مورد تقاضای طلاق، ثبت واقعه ازدواج، ازدواج مجدد زوج، سوء رفتار زوج و عسر و حرج زوجه است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی تصریح کرد: صدور حکم رشد، حضانت و تعیین نسب نیز از جمله درخواست‌های مطروحه اطفال است.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول