اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل:

ایثارگری چیزی جز حق‌محوری نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه بابل گفت: ایثارگری چیزی جز حق‌محوری نیست.

ایثارگری چیزی جز حق‌محوری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر امروز در اولین همایش جمعیت ایثارگران شهرستان بابل اظهار داشت: فرهنگ ایثارگری از مهم‌ترین برکات دفاع مقدس  است، این فرهنگ اگرچه در گذشته نیز در جامعه بوده و جزو آموزه‌های دینی ماست اما انقلاب و دفاع مقدس این ظرفیت را در جامعه گسترش داده و نمود بیشتری پیدا کرده است.

وی افزود: عده‌ای در دفاع مقدس فرهنگ ایثارگری را به بهترین وجه معرفی کردند، امروز همه ما مسئول حفظ این فرهنگ ایجاد شده هستیم تا نگذاریم این فرهنگ در جامعه بمیرد.

روحانی بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه جمعیت ایثارگران این است که فرهنگ ایثارگری را در جامعه تداوم بخشیده و جلوی توقف آن را بگیرند زیرا فرهنگ ایثار، بزرگ‌ترین پشتیبان حرکت‌های انقلابی و ایمانی است.

وی تصریح کرد: خدا نکند روزی برسد که ما روزی‌خور ایثارگرانی باشیم که در گذشته ایثارگری کردند، خدا نکند ایثارگران ما دیگر در وجود خود فرهنگ ایثار نداشته باشند.

امام جمعه بابل گفت: تجربه ایثارگری بزرگترین و بالاترین تجربه‌ای است که در درون جامعه ایجاد می‌شود، ایثارگری روشی است که موفقیت اسلام و جامعه را فراهم می‌کند، راهکاری که فضای بسته موجود در جامعه را می‌شکند و بسیاری از مشکلات را با وجود امکانات کم برطرف و مسیر را برای پیشرفت هموار می‌کند.

وی اظهار داشت: امیدوارم عملکرد جمعیت ایثارگران بابل، رنگ شهرستانی بگیرد و مهم‌ترین معضلاتی که در شهرستان با آن مواجه هستیم را با صدای رسا اعلام و در حل آن کوشا باشند.

روحانی افزود: این شهرستان برای رسیدن به حق خود نیاز به زبان‌های گویا و قدم‌های استوار دارد، سکوت بی‌جا فرهنگ قابل قبولی نبوده و باید حقایق عنوان شود.

وی اذعان کرد: نیاز است بسیاری از امور را فریاد زد تا به نتیجه  برسد، جمعیت ایثارگران بابل باید شرایط و فضایی ایجاد کنند تا نسبت به محرومیت‌ها، مشکلات، ناعدالتی‌ها، رانت‌خواری‌ها و ظلم را با واکنش صحیح و انتقال بجا حل کنند.

روحانی تصریح کرد: وابستگی به مقام، منصب و دنیادوستی مانع گفتن حقیقت بوده و منجر به سکوتی می‌شود که ظالم‌پروری را ایجاد می‌کند، باید حقایق را فریاد زد تا مسئولان بدانند مردم زنده‌اند تا به خواسته آنها توجه شود.

وی افزود: باید روحیه شهامت، شجاعت و بلندنظری را در درون خود بپرورانیم و به دور از وابستگی‌های دنیایی حقایق را با صدای بلند اعلام کنیم زیرا ایثارگری چیزی جزو حق‌محوری نیست.

روحانی بیان کرد: رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس بهترین و مطمئن‌ترین اشخاص در واگذاری مسئولیت‌های بزرگ و کلیدی به آنها بوده زیرا این شایستگی و تجربه را دارند که در مسیر خود هیچ مانعی را نبینند و نه به امکانات ناچیز خود بلکه تنها به هدف نهایی متمرکز شوند.

وی اذعان کرد: ایثارگران این شایستگی را دارند که با امکانات ناچیز، قدم‌های بلندی برداشته و بهترین روش را برای پیشرفت کشور برگزینند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول