اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی ارومیه

نخستین روز مسابقات والیبال جوانان آسیا با 5 دیدار برگزار شد

خبرگزاری فارس: تیم‌های استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن و هندوستان تیم‌های پیروز نخستین روز رقابت‌های والیبال جوانان آسیا در ارومیه لقب گرفتند.

نخستین روز مسابقات والیبال جوانان آسیا با 5 دیدار برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، شانزدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان آسیا با شرکت 13 تیم از ششم تا چهاردهم مهرماه در مجموعه ورزشی الغدیر ارومیه برگزار می‌شود.

در نخستین روز از مسابقات والیبال جوانان آسیا که با پنج دیدار برگزار شد، تیم‌های استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن و هندوستان تیم های پیروز نخستین روز رقابت‌های والیبال جوانان آسیا در ارومیه بودند.

روز گذشته تیم‌های ملی استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن و هندوستان به ترتیب با شکست تیم‌های ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان، سریلانکا و ازبکستان، تیم‌های پیروز نخستین روز مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا شدند.

در نخستین دیدار این بازی‌ها تیم ملی جوانان استرالیا با نتیجه سه بر دو تیم ملی ترکمنستان را شکست داد. در این بازی تیم ملی استرالیا دو گیم نخست را با برتری به پایان رساند و در دو گیم بعدی بازی را به حریف خود، ترکمنستان واگذار کرد اما در ست پنجم و نهایی این بازیکنان جوان استرالیا بودند که موفق شدند با شکست حریف، پیروز نخستین دیدار شانزدهمین دوره رقابت‌های جوانان آسیا باشند. این بازی در نهایت با امتیازهای 25-20، 25-19، 21-25، 23-25 و 15-10 به پایان رسید.

دومین دیدار این رقابت‌ها نیز بین دو تیم تایلند و افغانستان برگزار شد که تایلند در سه ست پیاپی حریف خود که تنها با هفت بازیکن راهی این رقابت‌ها شده است را شکست داد. تایلند افغانستان را با امتیازهای 16- 25، 16- 25 و 19- 25 مغلوب کرد.

تیم‌های ملی کره جنوبی و قزاقستان برگزارکننده سومین بازی روز نخست این رقابت‌ها بودند که این دیدار نیز با حساب سه بر یک به سود کره‌جنوبی خاتمه یافت.

کره‌جنوبی که عنوان پرافتخارترین تیم این مسابقات را یدک می‌کشد توانست در ست‌های اول، سوم و چهارم این بازی پیروز میدان باشد و تنها در ست دوم بازی را به حریفش قزاقستان واگذار کرد. کره‌جنوبی که به عنوان یکی از مدعیان اصلی این رقابت‌ها مطرح است حریف خود را با امتیازهای 25 - 14،18- 25، 25 - 16 و 25 - 17 شکست داد.

در چهارمین دیدار این مسابقات نیز تیم های ملی ژاپن و سریلانکا به مصاف هم رفتند که در نهایت جوانان ژاپنی با حساب سه بر صفر و امتیازهای 25 - 22، 25 - 17 و 25 – 13 سریلانکا را شکست دادند.

همچنین در پنجمین دیدار نخستین روز این مسابقات دو تیم هندوستان و ازبکستان به دیدار هم رفتند که در نهایت جوانان هندی با حساب سه بر یک و امتیازهای 25-15، 13- 25، 25- 22 و 25 – 17 حریف ازبک خود را شکست دادند.

آنچه که در این میان اهمیت دارد این است که همه سرمربیان در مصاحبه خود با خبرنگاران به میزبانی شایسته ارومیه اذعان داشتند و مسئولان و مدیران این شهر را در برگزاری شایسته مسابقات ستودند و با تاکید بر اینکه ارومیه شهر مهر و محبت است گفتند شهر خیلی زیباتر از تصور ما قبل از ورود به این شهر است.

گفتنی است که شانزدهمین دوره از مسابقات والیبال جوانان آسیا در دومین روز با پنج بازی پیگیری می‌شود.

مسابقه تیم‌های ژاپن-تایلند که هم اکنون در حال برگزاری است؛ در سایر بازی‌ها نیز قزاقستان _ چین، ایران_ استرالیا، سریلانکا_ افغانستان و چین تایپه_ هندوستان به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول