اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: تصمیم مشعل برای عدم نامزدی در انتخابات آینده کاملا آگاهانه اتخاذ شده است

خبرگزاری فارس: مسئول روابط خارجی جنبش حماس تاکید کرد که تصمیم «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی این جنبش برای عدم نامزدی مجدد در انتخابات آتی تعیین ریاست دفتر سیاسی کاملا بررسی شده و آگاهانه اتخاذ شده است

حماس: تصمیم مشعل برای عدم نامزدی در انتخابات آینده کاملا آگاهانه اتخاذ شده است

به گزارش فارس، «اسامه حمدان» ضمن تکذیب برخی شایعات و دروغ‌پردازی‌ها مبنی بر اینکه مشعل در نتیجه یک سری اختلافات داخلی تصمیم به ترک سمت رهبری حماس گرفته است، اظهار داشت که این شایعه پراکنی ها کاملا بی معناست و این طرف ها سعی در سرپوش گذاشتن بر روی یک اقدام بی سابقه یک رهبر برجسته دارند که قصد دارد فضا را برای افراد دیگر باز کند.

حمدان تصریح کرد که رهبران جنبش حماس بارها از برادر ابو الولید (خالد مشعل) خواسته اند که به ویژه در سایه اوضاع کنونی منطقه از تصمیم خود صرف‌نظر کند، اما وی بر عدم نامزدی برای تصدی رهبری مجدد دفتر سیاسی حماس تاکید دارد.

وی افزود: مشعل به رهبران حماس تاکید کرده است که این تصمیمش ناشی از بررسی عمیق اوضاع جنبش و آرمان فلسطین و نیز اوضاع منطقه است و یک تصمیم احساسی و شتابزده نیست، بلکه هدف از آن دمیدن خون تازه در رگ های جنبش و همسویی با بهار عربی است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این عضو دفتر سیاسی حماس با اشاره به موافقت این جنبش با تصمیم رئیس دفتر سیاسی خود؛ علی رغم خواست و علاقه رهبران این جنبش به تداوم رهبری مشعل، تاکید کرد که «جنبش حماس باز هم مانند گذشته به راه خود ادامه خواهد داد.»

حمدان با اشاره به دو ویژگی منحصر به فرد خالد مشعل تصریح کرد که وی از زمان تاسیس جنبش در آن عضو بوده و از تمامی فراز و نشیب های آن آگاه است و از سوی دیگر، جنبش حماس در دوره رهبری وی گام های بلندی در عرصه مقاومت و مناسبات سیاسی و دیپلماتیک برداشته است.

وی افزود جنبش حماس در سایه رهبری مشعل توانست توازن خود را حفظ کرده و به رغم از دست دادن تعدادی از رهبران اصلی خود در جریان انتفاضه الاقصی به سمت جلو حرکت کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول