اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اهواز:

انتقادات به محل نصب تندیس سرداران شهید غیرکار‌شناسی است

خبرگزاری فارس: شهردار اهواز انتقادات وارد شده به محل نصب تندیس، در کنار پل سفید را غیرکار‌شناسی و عامیانه عنوان کرد.

انتقادات به محل نصب تندیس سرداران شهید غیرکار‌شناسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز منصور کتانباف ظهر امروز در حاشیه رونمایی از تندیس سرداران شهید در کنار پل سفید و پل پنجم در جمع خبرنگاران با اعلام حمایت از طرح شهرداری اهواز در نصب تندیس شهید بقایی در کنار پل سفید گفت: انتقاداتی که در مورد جانمایی این تندیس و مخدوش کردن حریم دیداری پل سفید مطرح شده غیر کار‌شناسی و عامیانه است.

وی با بیان اینکه جانمایی این مجسمه بعد از مطالعه صورت گرفته اظهار کرد: این مجسمه یک اثر هنری به شمار می‌آید و با ساخت و ساز در اطراف پل سفید به عنوان یک سازه تاریخی متفاوت است.

وی تعرض به حریم دیداری پل سفید را رد کرد و گفت: می‌توانید آثار هنری در کشورهای پیشرفته دنیا از جمله برج ایفل، تایمز لندن، مسکو و کره شمالی و موضوعات معماری و شهرسازی شهری را مطالعه کنید در صورتی که اشکالی در اینجانمایی باشد پاسخگو خواهیم بود.

وی آثار هنری را مکمل یکدیگر دانست و افزود: به این مسئله در قوانین میراث نیز اشاره شده است.

وی درباره بی‌اطلاعی اداره کل میراث فرهنگی استان از نصب این تندیس گفت: با سوال دوباره از مدیرکل این اداره، جواب دیگری می‌گیرید.

پل سفید اهواز نخستین پل فلزی معلق ایران و چهارمین پل معلق فلزی جهان است که نماد شهر اهواز و بلکه خوزستان به شمار می‌آید. این پل در سال 1315 بر روی رودخانه کارون ساخته شده و در 26 آبان ماه 1378 با شماره ثبت 2493 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کار‌شناسان معتقدند که نصب تندیس در کنار این پل حریم دیداری این اثر ملی را مخدوش کرده و بهتر بود این تندیس به عنوان یک اثر هنری در محل دیگری نصب شود. پیش از این موسوی معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی خوزستان گفته بود که در این باره به شهرداری اهواز تذکر داده شده است و در صورت عدم رعایت قوانین از این نهاد به مراجع قضایی شکایت می‌شود.

انتهای پیام/20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول