اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار صفوی:

ایران وارد مرحله تمدن‌سازی شده است

خبرگزاری فارس: مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: پس از گذشت 33 سال از عمر انقلاب، جمهوری اسلامی ایران وارد مرحله تمدن‌سازی شده است.

ایران وارد مرحله تمدن‌سازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار سید یحیی رحیم صفوی پیش‌ازظهر امروز در جشن تکمیل حلقه سوم ترافیکی در اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در هفته دفاع مقدس قرار داریم و پنجم مهرماه جاری سال روز شکست حصر آبادان است، اظهار کرد: در شکستن حصر آبادان نیرو‌های نظامی اصفهان نقش بی‌نظیری داشته‌اند و رزمندگان، فرماندهان و نیرو‌های نظامی استان اصفهان از محور‌های اصلی شکست حصر آبادان بودند.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین رسالت دولت‌ها پس از دولت‌سازی، تمدن‌سازی است، ادامه داد: تمدن‌سازی به این معنا است که رهبران و حاکمان دولت‌ها با تفکر فرهنگی، نظامی، سیاسی، اعتقادی و اقتصادی فرهنگ یک کشور را به زیرساخت‌های عمرانی، مراکز آموزشی، فرهنگی، تربیتی و مراکز صنعتی تبدیل می‌کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه همچنین این افراد تفکرات خود را به زیرساخت‌های ماندگار برای دولت خود تبدیل می‌کنند، تصریح کرد: به ویژه در اصفهان که دولت صفویه که حدود 240 سال در اصفهان حکومت کرد، تمدن اسلامی شیعه را در جای جای میدان نقش جهان اصفهان ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت صفویه دولتی بود که یکپارچگی و وحدت سرزمینی را در اصفهان ایجاد کرد، اضافه کرد: اصفهان از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است که با برخورداری از این ظرفیت‌ها توانسته قطب فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، صنعتی، نظامی و قطب دفاعی کشور را به خود اختصاص دهد.

رحیم صفوی با اشاره به اینکه نقش اصفهان در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین حضور موثر در دوران هشت سال دفاع مقدس یک امر بدیهی تلقی می‌شود، تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به ظرفیت‌های مختلف در این شهر، اصفهان درحال رشد و توسعه در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نتایج حاصل از رشادت‌های فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در اصفهان قابل مشاهده است، افزود: امروز با بهره‌گیری از راه و یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس پروژه‌های کلانی در سراسر جمهوری اسلامی ایران و به ویژه در اصفهان اجرا شده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه حضور سرداران و فرماندهان شهید به عنوان مهره‌های اصلی در دوران دفاع مقدس تلقی می‌شود، گفت: امروز اصفهان توانسته با استفاده از ظرفیت‌های موجود در ابعاد فرهنگی و مهندسی نظامی در سطح کشور به خوبی بدرخشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون مهندسان اصفهانی با تکیه بر نام شهدا و استفاده از ظرفیت‌های اسلامی، پروژه‌های بسیاری را در اصفهان اجرا و راه‌اندازی کرده‌اند، اظهار کرد: مسئولان اصفهانی برای اجرا و راه‌اندازی رینگ سوم ترافیکی تلاش‌های بسیاری کرده‌اند و این رینگ یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ترافیکی در کشور به شمار می‌رود.

رحیم صفوی ادامه داد: دولت‌ها با تفکرات خود در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اعتقادی به شکل‌گیری تمدن می‌پردازند و امروز پس از گذشت 33 سال از عمر انقلاب، جمهوری اسلامی ایران وارد مرحله تمدن‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه حلقه سوم ترافیکی اصفهان با 400 میلیارد تومان هزینه اجرا و آزاد‌سازی در مدت 15 سال به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: البته این پروژه بدون برخورداری از هیچ بودجه دولتی و با استفاده از کمک‌های مردمی اجرا و راه‌اندازی شده است.

مشاور و دستیار عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه مسئولان دولتی باید حقوق مردم اصفهان را در تمام زمینه‌ها به صورت کامل پرداخت کنند، افزود: مسئولان باید با نگاه ویژه به اصفهان نگاه کنند تا مشکلاتی که گریبان‌گیر زاینده‌رود است، برطرف شود.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول