اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانباز شیمیایی 25 درصدی بهبهانی عنوان کرد

شهادت 90 تن در عملیات کربلای 5 با اصابت راکت‌های حاوی مواد شیمیایی

خبرگزاری فارس: جانباز شیمیایی 25 درصد بهبهانی گفت: در عملیات کربلای پنج، با اصابت یکی از راکت‌های حاوی مواد شیمیایی در میان گردان فجر بهبهان، 90 تن از آنها در همان روز شهید شده و 30 نفر نیز پس از ظاهر شدن آثار شیمیایی به شهادت رسیدند.

شهادت 90 تن در عملیات کربلای 5 با اصابت راکت‌های حاوی مواد شیمیایی

سیف‎الله علی‎نژاد امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در بهبهان با تبریک هفته دفاع مقدس، شکست حصر آبادان و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار کرد: صدام حسین با دانستن این موضوع که در برابر ایثارگری‌های رزمندگان اسلام شانسی ندارد، به هر روش ناجوانمردانه‌ای متوسل شده و از هیچ جنایتی غافل نشد.

وی با بیان اینکه یکی از این روش‌های ددمنشانه نیروهای بعثی استفاده از مواد شیمیایی بود، ادامه داد: برای مثال در عملیات کربلای پنج، با اصابت یکی از راکت‌های حاوی مواد شیمیایی در میان گردان فجر بهبهان، 90 تن از آنها در همان روز شهید شده و 30 نفر نیز پس از ظاهر شدن آثار شیمیایی در بدن آنها طی روزها و سال‎ها بعد شربت شهادت را سر کشیدند.

این جانباز شیمیایی تصریح کرد: این حادثه که منجر به از دست دادن بسیاری از نزدیکان ما شد، موجب ناتوانی و عجز دشمن در رویارویی با نیروهای قدرتمند ایران اسلامی در خط مقدم بوده و ایستادن در برابر ما با متوسل شدن به بمب‎ها و حملات ناجوانمردانه شد.

وی با اشاره به هدف والای نیروهای ایرانی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل خاطرنشان کرد: با وجود کوچ مظلومانه بسیاری از همرزمان ما در آن حادثه، روحیه نیروهای اسلام ذره‎ای کم نشده و به شدت پاسخ این حملات را در خطوط مقدم جبهه‎ها دادیم.

علی‌نژاد خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت اینگونه حوادث در طول هشت سال دفاع مقدس، وجود جوانان آگاه و فهیم آن دوران است که شرایط کشور را به خوبی درک کرده و بهار جوانی خود را در حالی که تنها 16 سال داشتند، در جبهه‎های جنگ و برای دفاع از اسلام، میهن اسلامی و موجودیت خود گذراندند و در کنار دلاوری‌های خود، به طور کامل از دستورات رهبر انقلاب پیروی می‌کردند.

وی تصریح کرد: هم‎اکنون نیز بسیاری از جوانان دیروز و جانبازان امروز، در حال خدمت به مردم در راه خدا، اسلام و ولایت‎فقیه تلاش کرده و لحظه‌ای از سعی و کوشش برای ارتقای ایران اسلامی دست برنداشته‌اند.

جانباز شیمیایی 25 درصدی بهبهانی بازمانده از گردان فجر بهبهان به مشکلات جانبازان و این موضوع که برخی از بازماندگان اینگونه حوادث با وجود جانبازی، این امر را اعلام نمی‌کنند، گفت: مسئولان شهرستان برای یاری جانبازان شیمایی تلاش می‎کنند اما کافی نبوده و این تلاش‎ها و خدمات در حد مظلومیت این جانبازان شیمیایی با این همه درد و رنج و مشکل نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار ما از متولیان امر در سطح کشور، استان و شهرستان توجه ویژه به همه جانبازان، به‌ویژه جانبازان شیمیایی و کسانی که وضعیت حاد و وخیمی دارند، است.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول