اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس:

دشمن در حمله نظامی به ایران ناتوان است

خبرگزاری فارس: یکی از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس یزد گفت: اگر امروز دشمن با وجود خشم شدیدش از ایران اسلامی، در تهدید یا حمله نظامی ناتوان است، به خاطر تجربه‌ای است که از رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس دارد.

دشمن در حمله نظامی به ایران ناتوان است

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدجلیل میرمحمدی در نشست یزدشناسی با موضوع «ایثار و مقاومت در فرهنگ یزد» اظهار داشت: پیشرفت سریع علمی ایران در تمامی ابعاد موجی از نگرانی و اضطراب را در دل دشمنان و بدخواهان نظام ایجاد کرده و اگر امروز دشمن نمی‌تواند ایران را تهدید کند یا قدرت انجام هیچ‌گونه مداخله‌ای در ایران را ندارد به خاطر رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

وی دوران دفاع مقدس را برگ زرینی برای انقلاب اسلامی ایران خواند و خاطرنشان کرد: امروز شاهد پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها و تولید علم در سطح رفیع جهانی هستیم که دستیابی به این مهم را مدیون رشادت‌های جوانان و رزمندگان دوران دفاع مقدسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با اشاره به حضور همه‌جانبه مردم در صحنه‌های گوناگون جنگ افزود: ملت ایران از اقوام و مذاهب مختلف با انسجام و اتحادی وصف ناشدنی و با پیروی از منویات امام خمینی(ره) و همکاری و همدلی با نیروهای مسلح کشور، حماسه‌ای را خلق کردند که تا ابد در تاریخ جهان پایدار خواهد بود.

وی با اشاره به دستاوردهای عظیم هشت سال دفاع مقدس برای مردم مسلمان ایران ادامه داد: آزادسازی تمام سرزمین‌های اشغال شده، تثبیت مجدد مرزها، حفظ استقلال و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و معرفی رژیم بعث عراق به عنوان رژیم متجاوز و آغازگر جنگ تحمیلی از جمله این دستاوردها بود که اراده و اتحاد ملت ایران را به جهانیان نشان داد.

میرمحمدی با اشاره به دستاوردهای فراوان دفاع مقدس در ابعاد علمی عنوان کرد: امروز به مدد جانفشانی‌ها و ایثار رزمندگان، کشور ما در تمامی زمینه‌ها  به بالندگی رسیده و بر قله‌های پیشرفت و شکوفایی نشسته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این نشست، هشت سال دفاع مقدس را از مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین دفاع‌ها در طول تاریخ دانست و افزود: دفاع جانانه ایران در مقابله با هجمه‌های دشمن، سند افتخاری برای انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی، رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان و جوانان غیور ایران را یادآور شد و آن را متأثر از فرهنگ عاشورا دانست.

مسئول سابق مهندسی تیپ الغدیر یزد نیز در سخنانی به بیان خاطراتی از دوران شکوهمند دفاع مقدس پرداخت.

مهندس صدیقی دفاع مقدس را آشناترین واژه در قاموس حماسه‌های عزت آفرین ایران دانست و افزود: دفاع مقدس آینه‌ای برای تمام بشریت و سرشار از آموزه‌های غنی فرهنگی، نظامی و سیاسی است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد نیز در سخنانی از حضور یادگاران دفاع مقدس و فرهیختگان استان در این نشست ضمن قدردانی از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در برپایی این نشست، جنگ را در حالت کلی بلایی خانمان سوز دانست و افزود: جنگ به خودی خود بلایی مذموم است اما وقتی برای دفاع از ناموس و شرف یک ملت انجام شود، ممدوح است.

محمدرضا ملک ثابت افزود: حماسه دفاع مقدس، جوهر و هدف انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت و ظهور کرامات انسانی را سبب شد.دوره هشت ساله دفاع مقدس عرصه‌ای برای ظهور فضایل اخلاقی و تعقیب اهداف عدالت خواهانه و انسان دوستانه بود.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از گزیده اسناد ادارات استان یزد در زمینه دفاع مقدس برای بازدید عموم برپا بود.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول