اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خاکیان:

فاصله گرفتنم از کار طنز تنها به دلیل مشکلات مالی بوده است

خبرگزاری فارس: احمد خاکیان گفت: فاصله گرفتن من از کارهای طنز به علت مشکلات مالی بوده که مجبور شدم برای تامین آن در محیط‌هایی کار کنم که با تخصصم سازگار نبود که این کار بسیار به روحیه من لطمه زده است.

فاصله گرفتنم از کار طنز تنها به دلیل مشکلات مالی بوده است

احمد خاکیان (معروف به غضنفر علیجانی) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: بعد از هشت سال دوری از کار فرهنگی، دوباره به عرصه طنز وارد شدم که امیدوارم این ورود مجدد بیش از گذشته با استقبال و پذیرش مردمی مواجه شود.

این هنرمند طنزپرداز که در چهار کاست به زبان لری نگاهی طنز‌آمیز به مسائل روز این قوم دارد، افزود: علت دور بودنم از کار فرهنگی در این هشت سال، اجبار به کار کردن در محیطی بود که هیچ سنخیتی با تخصص و روحیات من نداشت و این اجبار تنها به دلیل مشکلات مالی بوده است.

خاکیان با اشاره به علاقه خود به کارهای طنز، از ورودش به صدا و سیما خبر داد و گفت: در سال گذشته با حمایت صدا و سیما به ویژه آقای دبیقی معاون صدا، به این رسانه تصویری و دولتی وارد شدم که چون با روحیاتم سازگار بود فضا را برای تولید آثار بعدی و کاست شماره 4 غضنفر آماده کرد.

* حوزه هنری تنها حامی کارهای فرهنگی و طنز است

این جامعه‌شناس طنزپرداز، حوزه هنری را حامی جدی خود در تولید کارهای فرهنگی و طنز خواند و ادامه داد: با حمایت این سازمان بعد از دوری هشت ساله از کار فرهنگی، کاست شماره چهار را وارد بازار کردم و کار شماره پنج نیز در مرحله تولید است.

خاکیان اذعان کرد: قبول دارم کار چهار من نتوانسته انتظارات مخاطبین خود را به خوبی برآورده کند ولی برای جبران این نقیصه امید دارم با حمایت حوزه هنری و تمرکز بیشتر و استفاده از تجارب گذشته، کاری مخاطب پسند‌تر و پخته‌تر را روانه بازار کنم.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد تنها یک چیز در اینگونه کارها نباشد، آن ‌چیز، پول و صرفه اقتصادی است و شک نکنید که هدف من بازتاب اجتماعی این کارها است که چقدر توانستم مردم را بخندانم.

خاکیان نویسندگی آثار را سخت‌ترین کار خود دانست و خاطرنشان کرد: شک ندارم اگر بگویم بیش از صد بار کارهایم را ویرایش می‌کنم و با دوستانی و اساتیدی چون بیژن قاسمی و سایر هنرمندان مشورت می‌کنم.

این هنرمند محبوب خود را بی‌نصیب از توفیق حمایت مسئولان فرهنگی خواند و ابراز داشت: تنها حوزه هنری این استان که بدون هیچ چشم‌داشتی کارهایم را به لحاظ مالی و معنوی حمایت کرده است، توفیق حمایت دیگری را نداشتم ولی صلاح نمی‌دانم در این خصوص صحبت کنم.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول