اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون روستایی گلستان:

دانش‎محوری از مهم‌ترین مؤلفه‎های تقویت تعاونی‎هاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون روستایی استان گلستان گفت: دانش‎محوری از مهم‌ترین مؤلفه‎های تقویت تعاونی‌های روستایی است.

دانش‎محوری از مهم‌ترین مؤلفه‎های تقویت تعاونی‎هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدتقی رجایی عصر امروز در جمع مدیران ادارات تعاون روستایی استان گلستان اظهار داشت: مشکلات حقوقی و مالکیتی در اجرای قانون یکپارچه‎سازی اراضی که در تعاونی‎های تولید وجود دارد برای تعاونی‎ها مشکلاتی را در پی دارد که تاخیر در ابلاغ تسهیلات سرمایه در گردش مخصوصا در خرید بذور از جمله این مشکلات است.

وی در خصوص فراگیر نبودن تخصیص اعتبارات تملک ‎دارایی تصریح کرد: اعتبار تملک ‎دارایی در حال حاضر به طور اختصاصی در اختیار تعاونی‎های تولید برای طرح‎های زیرساختی هزینه می‎شود که اگر بخواهیم تعاونی‎ها را فعال‎تر و بهتر از گذشته کنیم باید به تعاونی روستایی و سایر تعاونی‎ها توجه بیشتری شود.

مدیرکل تعاون روستایی گلستان با اشاره به تاخیر در ابلاغ خریدهای تضمینی متذکر شد: در سال جاری بر اساس ماده 32 قانون بودجه، گردش تضمینی اعتبار برعکس سال‎های گذشته شده است به گونه‎ای که در سال‎های قبل دستگاه اجرایی مستقیما تضمین را به بانک ارائه می‎کرد اما امسال بانک مرکزی موظف به قبول تضمین بود و همین موضوع سبب شد تا تاخیر در خرید سیب‎زمینی به وجود آید.

رجایی در قالب پیشنهادی خاطر نشان کرد: با توجه به هزینه‎هایی که در شرکت‎ها و تعاونی در هنگام خرید محصولات کشاورزی وجود دارد لازم است تا کارمزدها افزایش یابد.

وی بیان کرد: تشکیل تعاونی‎های کشاورزی در کنار تعاونی‎های تولید نگران‎کننده است و در بعضی از شهرستان‎ها برای استفاده از امکانات و تجهیزات با مشکل مواجه می‎شوند.

مدیرکل تعاون روستایی گلستان یادآور شد: یکی از مشکلات اساسی که در تعاونی‎ها و بخش وجود دارد سن بهره‎برداران و سطح تحصیلات آنان است که اجرای برنامه‎های توسعه‎ای را با مشکل مواجه می‎کند که تقویت آموزش برای جبران این خلأ برنامه‎ریزی و پیش‎بینی شده است.

رجایی با تاکید بر اینکه دانش‎محوری از مهمترین مؤلفه‎های تقویت تعاونی‎هاست اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است باید در ارتقای تعاونی‎ها که نقش اساسی در جامعه ایفا می‎کنند، داشته باشیم همچنین با حمایت از تعاونی‎های دانش‎بنیان در حوزه اقتصادی می‎توان افزایش بازدهی در عملکرد را شاهد بود.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول