اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان:

آموزشگاه‌های آزاد فنی نیاز به حمایت دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: باید از بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد به عنوان بازوی اصلی مهارت‌آموزی به طور جدی حمایت شود.

آموزشگاه‌های آزاد فنی نیاز به حمایت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان، رحمان قلاوند در نخستین نشست دستگاه‌های مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص توسعه آموزش‌های مهارتی، یکی از موضوعات اصلی کشور و استان را بحث اشتغال عنوان کرد و اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای از آن نوع دستگاه‌هایی است که آموزش را برای ایجاد اشتغال ارائه می‌نماید و اگر تعاملی بین دستگاه‌های مرتبط برقرار باشد کارآموزان فارغ التحصیل بهتر جذب بازار کار می‌شوند.

وی بر ارائه آموزش نحوه تشکیل تعاونی برای کارآموزان تاکید کرد و خواستار اجرای دوره آن در سطح مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شد.

قلاوند گفت: باید کارآموزان برای تشکیل تعاونی ترغیب کرد و کارآموزان قبل از آموزش و انتخاب رشته، حین آموزش و بعد از آموزش توجیه و هدایت شود تا در کارآفرینی و ایجاد کسب و کار و اشتغال موفق باشند.

وی تصریح کرد: رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید در زمینه نحوه تشکیل تعاونی، مشاوره و اشتغال متخصص باشند تا بتوانند به خوبی جوانان کارآموز را در اشتغال‌زایی و کسب و کار هدایت کنند.

همچنین شهرام ملایی معاون فنی و آموزشی گزارشی از گستره و تنوع آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در سطح استان ارائه داد و گفت: افرادی که به فنی و حرفه‌ای مراجعه می‌کنند کسانی هستند که جویای کارند.

وی با بیان اینکه با حمایت مالی از کارآموزان می‌توان برای آنان شغل ایجاد کرد، افزود: اگر ادارات حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هم تعامل داشته باشند می‌توانند شغل پایدار برای جوانان خوزستان ایجاد نمایند.

ملایی ادامه داد: فنی و حرفه‌ای از طریق مشاوره و رهگیری، خروجی کارآموزان را رصد می‌کند و یکی از اهداف آن، ارائه آموزش‌های مورد نیاز استان است.

وی خاطر نشان کرد: در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سرمایه‌گذاری بسیار بزرگی صورت می‌پذیرد که در هیچ جایی انجام نمی‌شود.

معاون فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: فنی و حرفه‌ای می‌تواند گره‌گشای اشتغال جوانان باشد و مکمل آن همکاری دستگاه‌های حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول