اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

زنان آبادانی در جنگ تحمیلی وظیفه خود را انجام داده‌اند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: زنان آبادانی وظیفه خود در دفاع از کیان و ناموس مرز و دیارشان را هم‌پای مردان به درستی بر دوش کشیدند.

زنان آبادانی در جنگ تحمیلی وظیفه خود را انجام داده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در همایش زنان ایثارگر و آزاده آبادانی که در سینما نفت برگزار شد، با تجلیل از فداکاری‌ها و ایثارگری‌های زنان رزمنده در جنگ تحمیلی اظهار کرد: در روزهای میانی از گرامیداشت هفته دفاع مقدس هستیم آن هم در منطقه‌ای که موضوعیت حساس و مهمی در جنگ داشته است.

وی افزود: زنان، مردان و همه اقشار جامعه آبادان با تمام وجود در جنگ تحمیلی از خود فداکاری نشان داده و با همه گوشت و خون خود ابعاد جنگ را لمس کردند.

امام جمعه آبادان ادامه داد: زنان ایران اسلامی و به خصوص شهرستان آبادان با مجاهدت و فداکاری خود در دوران جنگ تحمیلی نقش آفرینی کردند و نشانی ماندگار از خود برای تاریخ اسلام به یادگار گذاشتند.

وی با اشاره به شهیده ناهید فاتحی‌کرجو که در همایش امسال زنان ایثارگر مورد تجلیل قرار گرفت اظهار کرد: شهیده فاتحی‌کرجو با وجود آن که بیش از 16 سال از بهار زندگیش نگذشته بود با ایثاری که از خویش نشان داد نامی بلند را در تاریخ ملت شهیدپرور ایران اسلامی به یادگار گذاشت.

محمدی اصفهانی در خصوص انواع جهاد در اسلام و وظیفه زنان در این مقوله گفت: فرق جهاد در راه خدا با جهاد دفاعی در این است که جهاد در راه خدا نیاز به اذن و دستور پیامبر، امام معصوم و یا امام عادل وجود دارد اما در جهاد دفاعی اذن هیچ کسی بر مسلمانان واجب نیست و آنان خود در دفاع از کیان و ناموسشان با اذن قلبی شرکت می‌کنند.

وی افزود: جهاد در راه خدا بر زنان مسلمان واجب نیست که همپای مردان وارد عرصه جهادی شوند اما اگر دشمن به کیان مسلمانان هجوم آورد بر زن و مرد، پیر و جوان واجب است که از ارزش‌ها، ناموس، اموال و کشورشان دفاع کنند.

امام جمعه آبادان در ادامه عنوان کرد: در جنگ تحمیلی زنان ایران اسلامی همپای مردان در دفاع از کشور خود شرکت کرده و با رشادت‌هایشان برگ زرینی در تاریخ ایران رقم زدند.

 

* پاسداشت زنان ایثارگر از مردان ایثارگر مهم‌تر است

وی افزود: پاسداشت زنان ایثارگر از این حیث از مردان مهم‌تر است که یکی از مصداق‌های شرکت زنان در جهاد، آن است که اگر بر ناموس مسلمانان ستم شود آنان می‌توانند هم‌دوش مردان در جبهه حاضر شوند.

محمدی اصفهانی ادامه داد: زنان آبادانی وظیفه خود در دفاع از کیان و ناموس را هم‌پای مردان به درستی بر دوش کشیده و با حضور در چند قدمی دشمن بعثی یعنی خط صفر مرزی جانفشانی کردند و از این حیث تجلیل از زن رزمنده واجب‌تر از مرد ایثارگر است.

 

 

* انتقال ارزش‌های اسلام از وظایف زنان رزمنده است

امام جمعه آبادان با اشاره به وظیفه زنان رزمنده دیروز در مقابل نسل جدید امروز گفت: زنانی که در گذشته و زمان جنگ تحمیلی نشان دادند که زن مسلمان همیشه در صحنه حاضر است و امروز با وظیفه خطیر دیگری روبه‌رو است.

وی افزود: انتقال مفاهیم و ارزش‌های اسلام، شهدا و رزمندگان ایران اسلامی به نسل سوم اعم از دختران و پسران بر زنان رزمنده دیروز واجب است تا این ارزش‌ها نسل به نسل انتقال یافته و حفظ شود.

محمدی اصفهانی در پایان گفت: زنان ایثارگر آبادانی و خرمشهری با رشادت‌ها و فداکاری‌هایی که با حفظ متانت و شخصیت یک زن مسلمان از خود در دوران جنگ تحمیلی عراق بعثی علیه ایران اسلامی نشان دادند اسلام را در جهان روسفید کردند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول