اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

جشنواره امام مهدی (عج) به مرکزیت قم برگزار شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم وجود مراکز مهدوی در قم را سرمایه و ظرفیت فرهنگی استان دانست و گفت: امیدواریم با همکاری حوزه علمیه شاهد شکل‌گیری جشنواره امام مهدی(عج) به مرکزیت قم باشیم.

جشنواره امام مهدی (عج) به مرکزیت قم برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید مرتضی اسماعیلی‌طبا یکشنبه شب در سومین همایش انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی از سری برنامه‌های دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت اظهار کرد: در 10 سال گذشته موضوعات و نگرش‌های مختلفی نسبت به معرفی زندگانی امام رضا(ع) انجام شده است.

وی هدف اصلی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را احیاء معارف رضوی دانست و تصریح کرد: در قالب برگزاری این جشنواره با استفاده از ظرفیت‌های عظیم هنری و فرهنگی که در ایران و خارج از کشور در حوزه‌های مختلف نشر کتاب، شعر، داستان، فیلم و موارد دیگر وجود دارد آثار بسیار خوبی تهیه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تاکید بر اینکه وجود ظرفیت‌های خاص موجب شد تا بحث مهدویت در آموزه‌های رضوی به قم واگذار شود، خاطر نشان کرد: وجود مرکز تخصصی مهدویت و کارشناسان این عرصه بخشی از ظرفیت‌های استان در این زمینه است.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به اینکه در سومین همایش انتظار و مهدویت از دیدگاه رضوی از سراسر کشور اساتید حوزوی و پژوهشگران در سطح خوبی شرکت کردند و هیئت داوران مقالات را با دقت بررسی کرد اضافه کرد: بخش‌های مختلف این جشنواره از طریق دبیرخانه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ترسیم شده و به 70 ارگان و سازمان کشوری واگذار شده است.

وی تصریح کرد: از میان مقالات ارسال شده پنج مقاله توسط هیئت داوران انتخاب شد و هدایای نفیسی به برگزیدگان این جشنواره اهدا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم وجود مراکز مهدوی در قم را سرمایه و ظرفیت فرهنگی ارزشمندی برای استان دانست و متذکر شد: به همین دلیل امیدواریم با همکاری حوزه علمیه شاهد شکل‌گیری جشنواره امام مهدی(عج) به مرکزیت قم باشیم و این پیشنهاد نیز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول