اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد:

مدیران فرهنگی از تولید آثار فاخر غافل نباشند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مدیران فرهنگی و تصمیم‌سازان در این استان نباید از تولید آثار فاخر و تاثیرگذار غافل باشند.

مدیران فرهنگی از تولید آثار فاخر غافل نباشند

رضا پارسیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: امروز دیگر تولید آثار فاخر و ماندگار تنها منحصر به تهران و شهرهای برخوردار نیست و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز باید برای تحقق این امر مهم اهتمام ورزد.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد افزود: مدیران حوزه فرهنگ در این استان باید به هنرمندان میدان دهند و از آن‌ها حمایت کنند تا شاهد به میدان آمدن هنرمندان و تولید آثار ماندگار باشیم.

وی گفت: البته نمی‌توان گفت که اداراتی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، آموزش و پرورش، سپاه و حوزه هنری از هنرمندان غافل بودند ولی واقعیت این است که انتظارات و توقعات بسیار بیشتر از وضع موجود است و لازم است که حمایت‌های بیشتری از هنرمندان در شاخه‌های مختلف آن داشته باشیم.

پارسیان‌نژاد با بیان اینکه همه هنرمندان ما مقید به اصول هستند، بیان کرد: هر گونه فیلترگذاری و انگ زدن به هنرمندان صحیح نیست و همه هنرمندان ما قابلیت کار کردن و فعالیت‌های هنری را دارند.

وی تاکید کرد: این مسئولان هستند که باید از هنرمند کار بخواهند و از وی برای کار فرهنگی و اثر ماندگار دعوت کنند نه اینکه هنرمندی که بدون چشمداشتی با عشق و علاقه خود تمایل به کار کردن دارد با سردی استقبال مسئولان فرهنگی مواجه شود و بی‌رغبت و دلسرد شود.

 

* نباید ظاهر هنرمند را ملاک قضاوت در مورد وی قرار دهیم

این مسئول فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ما باید حرف‌ها و پیام‌های مهم را در قالب هنر بزنیم تا هم به دل بنشینند و هم ماندگار باشند.

پارسیان‌نژاد تصریح کرد: اگر هنرمند حمایت مدیر را پشت سر خود ببیند و مدیر هم قدرت هنرمند را تهدید نداند، می‌شود کارهای بزرگ و اثرگذاری در این حوزه و در مسیر تقویت فرهنگ‌ها و آرمان‌های ناب انجام داد.

وی با بیان اینکه توان حوزه هنری این استان در تولید کارهای فاخر است، گفت: به نظر من باید از این یک درصد خاک کشور کارهایی تولید و ساخته شود که دل رهبری و مردم را شاد کنند.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: غالب مردم و هنرمندان به مسائل اعتقادی بی‌توجه نیستند و نباید ظاهر هنرمند ملاک قضاوت در مورد وی باشد بلکه باید با حمایت از هنرمندان حتی با ظاهر متفاوت با ما، از این قدرت مهم هنر به نفع جامعه بهره گیریم.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مدیران فرهنگی و تصمیم‌سازان در این استان نباید از تولید آثار فاخر و تاثیرگذار غافل باشند. 

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول