اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنادر و دریانوردی بوشهر:

صادرات کالا از بوشهر به قطر 16 برابر شد

خبرگزاری فارس: معاون امور دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: میزان صادرات کالا از بندر بوشهر به کشور قطر در پنج ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 16 برابر شده است.

صادرات کالا از بوشهر به قطر 16 برابر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر سیاوش ارجمندزاده پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: تا یکی دو سال گذشته صادرات کالا از بوشهر بیشتر به کویت بود اما از سال 89 به بعد بازار مناسبی در قطر پیدا کردیم.

وی افزود: در سال گذشته 384 هزار تن کالا از بندر بوشهر به قطر صادر شد اما در پنج ماهه نخست امسال این رقم به 403 هزار تن رسید که رشد 16 برابری را نشان می‌دهد.

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی بوشهر خاطر نشان کرد: در این پنج ماه 109 فروند شناور بین بندر بوشهر و قطر تردد کردند.

ارجمندزاده ادامه داد: یکی از مشکلات بندر بوشهر کمبود محوطه و انبار بود که برای رفع این مشکل استفاده از رویه حمل یکسره در دستور کار قرار گرفت به طوری که در سال گذشته 537 هزار تن حمل یکسره در بندر بوشهر انجام شد.

وی اضافه کرد: در پنج ماهه نخست امسال 3 هزار و 81 شناور در بندر بوشهر تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد رشد دارد.

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه در این مدت 84 هزار و 107 دستگاه کامیون به بندر بوشهر تردد کردند گفت: در این مدت 17 مورد جستجو و نجات داشتیم که شامل یک لنج صیادی، هشت شناور باری و هشت شناور فلزی بوده است.

ارجمندزاده خاطر نشان کرد: در این عملیات‌ها 119 نفر را نجات دادیم که 93 نفر به صورت مستقیم نجات یافتند و 26 نفر نیز با همکاری دیگر ارگان‌ها نجات یافتند.

وی در ارتباط با شاخص متوسط تناژ تخلیه و بارگیری گفت: در پنج ماهه نخست سال گذشته 11 هزار و 348 تن کالا در روز تخلیه و بارگیری شد اما امسال این رقم به 13 هزار و 256 تن در روز رسیده است.

معاون امور دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بوشهر با ثبت 9 هزار و 950 مورد ثبت شناور بیشترین آمار شناور ثبتی در کشور را دارد.

ارجمندزاده تصریح کرد: در بنادر استان بوشهر 2 هزار و 550 قایق صیادی و 2 هزار و 492 فروند لنج باری وجود دارد.

وی بیان کرد: در استان بوشهر 26 کارگاه فعال کشتی‌سازی داریم که از این تعداد پنج کارگاه چوبی است.

این مقام مسئول اظهار داشت: 12 کارگاه ساخت شناور فایبرگلاس و هفت کارگاه ساخت شناور فلزی نیز در استان بوشهر فعال است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول