اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دولتمردان از خود تحریمی پرهیز کنند / پاسخ به نامزدی ریاست جمهوری هنوز زود است

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر پرهیز دولتمردان از خود تحریمی در شرایط فعلی گفت: هنوز هستند کسانی که در بدنه دولت علیه دولت کارشکنی می‌کنند که این اقدامات در شرایط کنونی و تحریم‌ها مناسب کشور نیست.

دولتمردان از خود تحریمی پرهیز کنند / پاسخ به نامزدی ریاست جمهوری هنوز زود است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محسن رضایی در مراسم یادواره شهدای شهر مریانج افزود: دست‌هایی وجود دارند که مانع از انجام سیاست‌های دولت و مجلس می‌شوند که باید شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی خودزنی مناسب نیست، تصریح کرد: باید به منازعات پایان داد و دولتمردان در این زمینه پیش‌قدم شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات مناسب در درون دولت و مجلس در اقتصاد مقاومتی مطمئناً اقتصاد خوبی را شکل خواهیم داد که به جای ریاضت و مشقت، تحریم‌شکنی حرف نخست را خواهد زد.

رضایی صرفه‌جویی، بهره‌گیری از توانایی‌ها و حرکت در مسیر تولید و اشتغال را از جمله وظایف مردم در اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: تولید در کشور باید به کیفیتی برسد که نیاز به کالای خارجی وجود نداشته باشد.

وی در مقایسه فضای امروز کشور با دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نداشتن ادعا، اخلاص، صداقت و برادری از جمله ویژگی‌های دوران دفاع مقدس بود، ولی امروز ادعا و اختلاف در کشور وجود دارد اما امیدواریم در این رویارویی جدید دشمن با کشور ایران یکبار دیگر ارزش‌های دوران دفاع مقدس احیا شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از تحریم‌های دشمن با عنوان رویارویی سوم ایران با غرب یاد کرد و گفت: این تحریم‌ها خود نوعی جنگ محسوب شده و باید به جای ریاضت به مردم و محاصره خود، آن را اداره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی و مواجهه با تحریم‌های موجود باید تولید ثروت را مد نظر قرار داد و تا جایی پیش رفت که اقتصاد کشور درست شود.

رضایی افزود: امروز نباید اجازه داد که این تحریم‌ها مؤثر واقع شود بلکه لازم است از اسراف و تنبلی پرهیز کرد و با احساس مسئولیت به سخنان رهبری انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی لبیک گفت.

وی ادامه داد: در این راه باید دولت، مجلس و قوه قضاییه نیز مردم را باور داشته و بدانند که امروز نیز در میان جوانان، ایثارگران دوران دفاع مقدس وجود داشته و باید به آنان میدان داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز روز عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی از سوی مردم است تا با تولید ثروت و تلاش، تحریم‌ها را خنثی کنند.

وی در ادامه انقلاب اسلامی ایران را سرآغاز تحولی بزرگ در داخل و کشورهای دنیا دانست و افزود: امواج بیداری اسلامی که مبدأ آن ایران است امروز در سراسر دنیا همچنان موج می‌زند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام موج بیداری در کشورهای اسلامی را موج سوم انقلاب اسلامی ایران بیان کرد و اظهار داشت: امواج خروشان این بیداری اسلامی نشان از زنده بودن انقلاب اسلامی ایران بعد از گذشت سه دهه از عمر انقلاب است.

رضایی حادث شدن جنگ تحمیلی بعد از انقلاب را خیزش دوم در ایران بیان کرد و گفت: جنگ تحولی عظیم بود که پایه‌گذار پیشرفت‌های دیگر ایران شد.

وی کمبود امکانات و تجهیزات را از جمله مشکلات موجود در جنگ بیان کرد و اظهار داشت: مشکلات داخلی همچون وجود بنی‌صدر و لیبرال‌ها مانع از حضور مردم برای دفاع از کشور می‌شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فضاسازی‌ها و جوسازی‌های زمان جنگ علیه نیروهای انقلابی تصریح کرد: سال ابتدایی جنگ شدیدترین محرومیت‌ها را تجربه کردیم.

وی دوران دفاع مقدس را سرآغازی برای رشد و پیشرفت کشور در زمینه‌های نظامی توصیف کرد و گفت: بعد از اتمام جنگ پیشرفت‌های نظامی ایران تمام نشد و همچنان ادامه دارد.

رضایی تصریح کرد: در پایان جنگ برد موشک‌های ما بین 15 تا 70 کیلومتر بود و امروز این میزان به بیش از 2 هزار کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

وی با  اشاره به دستیابی فرزندان این کشور به هواپیمای فوق سری آمریکا افزود: از شش فروند هواپیمای فوق سری آمریکا یک فروند به دست ایران افتاده که با مهندسی معکوس مهندسان ایرانی، تمام سیستم‌های سری هواپیما دریافت، تولید و ساخته شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: با انجام این کار کشور ایران در زمینه هواپیماهای سری هم‌ردیف با آمریکا شد و این در حالی است که دانش این کار را از خود آنان گرفتیم.

وی با اشاره به تصمیم‌گیری‌های پوچ رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به ایران گفت: اسرائیل مطمئن باشد در حمله به ایران آنچنان دندان‌هایش خرد خواهد شد که دیگر توان بلند شدن را نداشته باشد.

رضایی از تصمیم دو مرحله‌ای بوش رئیس‌جمهور اسبق آمریکا برای حمله به ایران سخن گفت و یادآور شد: بوش جنایتکار هم با دیدن پیشرفت‌های ایران از حمله منصرف شد.

وی در ادامه در تشریح وضعیت کشور سوریه، از تثبیت وضعیت سوریه خبر داد و گفت: بسیاری از شهرهای سقوط کرده دوباره به دست نیروهای ارتش درآمده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با موضع ایران در قبال سوریه اظهار داشت: کوتاه شدن دست خارجی‌ها و تصمیم‌گیری مردم سوریه برای آینده خود از جمله حرف‌های روشن ایران است.

در پایان این مراسم رضایی در پاسخ کوتاهی به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر نامزدی ریاست جمهوری در سال آینده گفت: برای جواب دادن به این سئوال هنوز زود است.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول