اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بوکان:

مشکلات واحدهای صنعتی بوکان رفع شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بوکان گفت: تمام مشکلات واحدهای صنعتی موجود بوکان از جمله کارخانه سیمان باید رفع شود.

مشکلات واحدهای صنعتی بوکان رفع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان، حسن عباسی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات کارخانه سیمان بوکان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: کارخانه سیمان باعث توسعه پایدار و به تبع آن توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه می‌شود لذا رفع مشکلات ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی با اشاره به تأثیرات کارخانه سیمان بر وضعیت منطقه افزود: احداث چنین پروژه‌هایی تأثیرات بیشتری بر منطقه داشته و به نوعی باعث امیدآفرینی در بین سرمایه گذاران می‌شود.

عباسی به توسعه کارخانه سیمان بوکان اشاره و اضافه کرد: در راستای افزایش محدوده کارخانه و توسعه آن مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید با این شرکت همکاری و مساعدت کنند.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی و محلی در کارخانه سیمان بوکان، اظهار داشت: استفاده از نیروهای بومی و محلی در این کارخانه می‌تواند در اشتغال به کار جوانان این منطقه تأثیرگذار باشد.

مدیرعامل شرکت سیمان کاوان بوکان هم با اشاره به تأثیر این کارخانه در منطقه گفت: ایجاد چنین کارخانه‌ای موجب ایجاد اشتغال در منطقه و کاهش قیمت سیمان در شهرستان بوکان و دیگر شهرهای آذربایجان‌غربی شده است .

علیرضا سردار با اشاره به صادرات سیمان از این کارخانه ادامه داد: 50 درصد از محصول تولیدی این کارخانه به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از پخش گرد و غبار ناشی از کار کارخانه در فضا، فیلترهای ویژه برای این کارخانه خریداری و نصب شده است. فیلترهای ویژه جلوگیری از پخش گرد و غبار ناشی از کار کارخانه در فضا با هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیارد ریال خریداری شده‌اند.

به گفته وی در کارخانه سیمان دو هزار تن سیمان در روز تولید می‌شود که با بهره‌برداری از فاز دوم این کارخانه ظرفیت تولید سیمان در این واحد تولیدی به چهار هزار تن در روز می‌رسد .

سردار خاطرنشان کرد: این واحد بزرگ تولیدی به صورت مستقیم برای 500 نفر و به صورت غیرمستقیم برای

حدود 4 هزار نفر در بخش‌های مختلف اشتغال ایجاد کرده است.

آذربایجان‌غربی در حال حاضر یکی از قطب‌های مهم تولید سیمان کشور است که به دلیل هم مرزی استان با کشورهای ترکیه، جمهوری خودمختار نخجوان، آذربایجان و بازار پرپتانسیل شمال عراق و تکمیل زیرساخت‌های

حمل و نقل می‌توان زمینه صادرات این محصول را افزایش داد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول