اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاروان دو استقامت جاده ولایت به ابرکوه رسید/ استقبال بی‌نظیر مردم

خبرگزاری فارس: کاروان دو استقامت جاده ولایت شامل ورزشکاران خراسان رضوی، امروز در طی مسیر خود از شلمچه تا مشهدالرضا (ع)، مسیری که امام رضا (ع) از مدینه تا مرو طی کردند، به ابرکوه رسید.

کاروان دو استقامت جاده ولایت به ابرکوه رسید/ استقبال بی‌نظیر مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، عضو کاروان دو استقامت جاده ولایت، ظهر امروز در حاشیه مراسم استقبال مردم از این کاروان، اظهار داشت: استقبال مردم ابرکوه در بین دیگر شهرهایی که این کاروان از آنها عبور  کرد، بی‌نظیر بود.

احمد بهرامی خاطرنشان کرد: استقبال مردم ابرکوه از کاروان دو استقامت جاده ولایت مانند سالیان گذشته بسیار خوب بود و پر شورترین استقبال در بین 40 شهری که این کاروان از آن عبور می‌کند، متعلق به مردم این شهرستان است.

وی که برای سومین سال این کاروان را همراهی می‌کند، در مورد انگیزه خود از این کار افزود: اعتقاد داریم که حرکت‌های فرهنگی باعث اعتلای معنویت در سطح جامعه می‌شود و به این کار خود افتخار می‌کنیم.

فرماندار ابرکوه نیز در سخنانی در جمع حاضران ضمن خوشامدگویی به دست‌اندرکاران این کاروان اظهار داشت: مردم در مراسمی که به نام ائمه برگزار می‌شود، عاشقانه و خالصانه حضور پیدا می‌کنند و به طور قطع محل‌های شهادت، عبور، قدمگاه‌ها و منزلگاه‌ها نیز مورد توجه هستند و ابرکوه نیز به عنوان منزلگاه امام رضا(ع) مورد توجه شیعیان قرار گرفته است.

اسماعیل برزگر زاده خاطرنشان کرد: قرار گرفتن ابرکوه در مسیر جاده ولایت مورد مباهات مردم این شهرستان است.

به گزارش فارس، کاروان دو استقامت جاده ولایت در ششمین روز از حرکت خود وارد شهرستان ابرکوه شد و با برگزاری مراسمی در میدان امام حسین(ع) مورد استقبال قرار گرفت.

این کاروان بعد از حضور در منزلگاه امام رضا(ع) که به نام مسجد بیرون خوانده می‌شود این شهر را به مقصد دهشیر از توابع شهرستان تفت ترک کرد.

بر اساس اعلام مرکز پژوهش‌های آستان قدس رضوی در شهریورماه سال 1383، روز 17 آبان سال 195 هجری شمسی برابر با هشتم ربیع الثانی سال 201 قمری به عنوان روز ورود امام رضا (ع) در مسیر سفر از مدینه به مرو به ابرکوه اعلام شد.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول