اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری جشنواره عکاسی

بارگاه امامزادگان چهارمحال و بختیاری جلوه‌گاه میراث جاویدان می‎شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین جشنواره عکس اماکن متبرکه و امامزادگان چهارمحال و بختیاری با عنوان میراث جاویدان برگزار می‌شود.

بارگاه امامزادگان چهارمحال و بختیاری جلوه‌گاه میراث جاویدان می‎شوند

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: معرفی و شناسایی اماکن متبرکه و بقاع مذهبی و آشنایی بیشتر جوانان به ویژه هنرمندان عرصه عکاسی با بسترهای مناسب و موجود در امامزادگان و موقوفات و ایجاد بانک عکس از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می‎شود.

وی مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تا پنجم مهرماه سال‌جاری اعلام کرد و گفت: با توجه به هماهنگی‎های صورت گرفته مجموعه آثار برتر در قالب کتاب و مجموعه نمایشگاهی عرضه خواهد شد.

طباطبایی در ادامه از وقف به عنوان یکی از با سابقه‌ترین میراث‎های ارزشمند اسلامی نام برد و گفت: وقف و اهداف اقتصاد اسلامی هدف اساسی و اصلی همه نظام‎های اسلام، از جمله نظام اقتصادی اسلام، کمال ابدی یعنی تقرب الی‌الله است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از دیدگاه قرآن کریم و روایت‎های معصومین(ع) انفاق‎های مالی- چه واجب و چه مستحب- برای نیل به این هدف نهایی نقشی بس عظیم و اساسی دارند.

وی رفاه عمومی، فقرزدایی و عدالت اجتماعی را از موارد مصرفی وقف در طول تاریخ برشمرد و گفت: وقف، گامی بزرگ در راستای استقلال و رشد و توسعه اقتصادی مبتنی بر موازین اسلامی است که به طور طبیعی موجب رفاه عمومی و زدودن و دست کم کاهش چشمگیر فقر و محرومیت و آثار شوم آن در جامعه خواهد شد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: زمانی که سخن از تاثیر وقف بر استقلال اقتصادی و رشد و توسعه مطرح می‎شود هرگز به این معنا نیست که وقف به تنهایی می‎تواند تمام ابعاد و زوایای گوناگون اقتصاد یک ملت را در برگیرد به طوری که برای اقتصاد کشور به منابع مالی دیگر نیازی نباشد، بلکه منظور این است که وقف به عنوان یک سرمایه عظیم مالی می‎تواند در این سمت و سو دارای نقشی سازنده و قابل توجه باشد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول