اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب جشن شکوفه‌ها

19 هزار دانش‌آموز اول ابتدایی راهی مدارس شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با برگزاری جشن شکوفه‌ها و در آستانه سال تحصیلی 19 هزار دانش‌آموز اول ابتدایی در استان اردبیل راهی مدارس شدند.

19 هزار دانش‌آموز اول ابتدایی راهی مدارس شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم نمادینی که صبح امروز به عنوان جشن شکوفه‌ها در دبستان دخترانه شاهد اردبیل برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در سخنانی از اولیا به عنوان شریک آموزش و پرورش  یاد کرد و اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید در حالی تحصیل و تهذیب را آغاز می‌کنیم که بخشی از سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه پیش روی ماست تا در اجرای آن بکوشیم.

احمد محمودزاده با بیان اینکه در این نقشه راه به همکاری مستمر اولیا و خانواده‌ها با نظام تعلیم و تربیت تاکید شده است، افزود: هرچند در سال‌های گذشته نیز در قالب انجمن اولیا و مربیان این همکاری و همدلی را با مدرسه شاهد بودیم اما در صنعت اولیا شریک آموزش و پرورش خطاب قرار گرفته و مورد تاکید می‌باشند.

این مسئول ضرورت همکاری و تعامل اولیای دانش‌آموزان را در مسیر رشد و بالندگی ضروری و پر رنگ‌تر از سال‌های گذشته توصیف کرد و گفت: شعار سال تحصیلی جدید نیز بر همین پایه نامیده شده که با عنوان «ارتقای علمی و تربیتی با همت مضاعف خانه و مدرسه» است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان داشت: از امروز 19 هزار دانش‌آموز اول ابتدایی راهی مدارس می‌شوند و ما اگر این تعداد را ضریب دو کنیم به همان میزان پدران و مادران باید در امر تحصیل فرزندان‌شان کوشا بوده و اسباب ارتقا و تعالی آموزش و پرورش صحیح را فراهم آورند.

وی این تعامل اعتدال را در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش موثر اعلام کرد و افزود: اگر می‌خواهیم دانش‌آموز با استعداد نخبه و برجسته تربیت کنیم نیازمند مشارکت از خانه تا مدرسه هستیم.

این مسئول در ادامه ابراز داشت: با توجه به اهمیت مقطع ابتدایی و افزوده شدن پایه ششم ضرورت دارد با توجه به تاثیرگذاری این مقطع معلمان مجرب در کنار اولیا خواسته‌ها و نیازمندی‌های تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان را مد نظر قرار دهند تا یک سال تحصیلی آرام و کم دغدغه‌ای را شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که جمعی از اولیای دانش‌آموزان نیز حضور داشتند برنامه‌های متنوعی همزمان با جشن شکوفه‌ها و دهه کرامت برگزار شد و کلاس‌ اولی‌ها با شور و شعف خاص ضمن اجرای سرود، دکلمه و شعر راهی کلاس‌های درس شدند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول