اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

اعتبار پروژه‌های عمرانی بنادر هرمزگان 14 هزار میلیارد ریال است

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اعتبارات مصوب برای پروژه‌های عمرانی در دست اجرای این سازمان برابر با 14 هزار و 900 میلیارد ریال است.

اعتبار پروژه‌های عمرانی بنادر هرمزگان 14 هزار میلیارد ریال است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی‌اکبر صفایی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های عمرانی در دست اجرا حوزه بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: میزان اعتبار مصوب و پیش‌بینی شده برای پروژه‌های عمرانی در دست اجرای این حوزه برابر با 14 هزار و 911 میلیارد ریال است که این رقم در نوع خود قابل توجه است.

وی در ادامه به جزئیات برخی از پروژه‌ها اشاره و افزود: در حال حاضر ترمینال مسافری بندر شهید حقانی یکی از پروژه‌های مهم در عرصه خدمات مسافرت‌های دریایی به شمار می‌رود، 74 درصد از اعتبار مورد نیاز این پروژه جذب شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش بینی کرد: طبقه نخست این ترمینال تا پایان سال جاری به بهره‌برداری و دیگر بخش‌های این ترمینال به مرور زمان آماده و مهیا شود.

صفایی افزود: طرح توسعه بندرگاه تجاری لنگه که تقریبا رو به پایان است، ایجاد ترمینال و اسکله‌های جدید در بندر شهید رجایی، احداث بندر چند منظوره نخل ناخدا که جزو پروژه‌های مهر ماندگار است و ساختمان خدمات بندری دریایی نیز از دیگر پروژه‌های عمرانی مهم در حوزه بنادر و دریانوردی است که توسط این سازمان مدیریت و راهبری می‌شود.

وی همچنین به طرح تکمیل و یا بهسازی بنادر تیاب، سیریک، لارک و ایجاد موج‌شکن‌ها و اسکله‌های مردمی در سراسر ساحل استان اشاره و افزود: تاکنون در ماه‌های گذشته چندین موج‌شکن مردمی بهره‌برداری شده و در حال حاضر نیز 12 بندر چند منظوره دیگر آماده بهره‌برداری شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از واگذاری تسهیلات کمکی از محل اعتبارات استانی اشتغال خبر داد و افزود: در این راستا تاکنون 400 میلیارد ریال تسهیلات به حوزه بنادر و دریانوردی با محوریت خرید شناورهای جدید اختصاص داده که از این میزان 300 میلیارد ریال جذب و یا واگذار و منتج به نتیجه یعنی همان وارد شدن شناورهای مختلف به ناوگان دریایی شده است.

صفایی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه مسافری دریایی استان، تعداد 32 فروند شناور استاندارد به استعداد دو هزار و 700 صندلی وجود دارد که از این تعداد هفت شناور، از دسته شناورهای جدید به شمار می‌روند.

این مسئول همچنین از آماده وارد ناوگان بودن، تعداد سه شناور کلاس آذرخش به استعداد هر شناور 60 صندلی در حال حاضر خبر داد و افزود: همچنین امور ساخت تعداد پنج شناور دیگر نیز در شرکت مدکندالوی قشم در دست انجام است که این تعداد به طور میانگین بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته صفایی علاوه بر این تعداد، سفارش و عقد قرارداد ساخت تعداد شش شناور دیگر مسافری نیز به زودی با ایزایکو واقع در غرب بندرعباس منعقد می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای برخورداری از یک ناوگان مناسب و پاسخگویی به نیازها دسته کم به 50 شناور با هدف تردد در مسیرهای دریایی بین بندرعباس و جزایر نیاز است.

به گفته صفایی، توسعه بخش آموزش عالی در قشم و هرمز، بار ترافیک و فشار را بر ناوگان موجود شناوری بالا برده است.

انتهای پیام/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول