اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بابل عراق:

عراق از توانمندی‌های ایران در مسیر رشد و توسعه استفاده می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار بابل عراق برای گسترش روابط عراق با ایران اعلام آمادگی کرد و گفت:علاقمندیم از توانمندی‌های آذربایجان‌شرقی در مسیر رشد و توسعه بهره‌مند شویم.

عراق از توانمندی‌های ایران در مسیر رشد و توسعه استفاده می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی مسعودی صبح امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی، با ابراز رضایت از سفر خود به تبریز و بازدید از واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ما معتقدیم که سربازان امام زمان(عج)، ایرانیان هستند و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی متعلق به همه شیعیان است و هر چه قدر که ایران پیشرفت کند ما هم به همان اندازه خوشحال می‌شویم.

وی با اشاره به بازدید هیئت عراقی از چند واحد صنعتی در تبریز خاطرنشان کرد: ما تلاش بخش خصوصی در مسیر پیشرفت‌های اقتصادی و صنعتی ایران را مشاهده کردیم و دیدیم که چگونه دولت جمهوری اسلامی مثل پدری از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی بخش خصوصی مراقبت می‌کند.

مسعودی تمایل خود را برای تاسیس برخی از کارخانه‌های تولیدی آذربایجان‌شرقی در مناطق جنوب عراق به ویژه استان بابل اعلام کرد و از استاندار آذربایجان‌شرقی و بخش خصوصی این استان برای حضور در نمایشگاه صنعتی بابل دعوت کرد.

استاندار بابل عراق با تشریح موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی این استان گفت: استان بابل یک استان علمی و فرهنگی است که علمای بزرگی چون علامه حلی از این استان برخاسته‌اند و حوزه علمیه شیعیان حدود 200 سال در شهر حله مرکز این استان قرار داشته است.

وی افزود: بابل اهمیت استراتژیکی در قلب عراق دارد و به همین دلیل مورد طمع دشمنان در جنگ اخیر بود که به لطف خدا و مقاومت مردم چیزی نصیب آنها نشد.

مسعودی با بیان اینکه امروز عراق وضعیت بسیار بهتری دارد تاکید کرد: ما آماده‌ایم روابط خود را با ایران گسترش دهیم و در این راستا علاقمندیم از توانمندی‌های آذربایجان‌شرقی در مسیر رشد و توسعه بهره بگیریم.

هیئت اقتصادی از استان بابل عراق که برای شرکت در نمایشگاه صنعتی کرمانشاه به ایران سفر کرده است، برای بازدید از واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی به تبریز وارد شد و از برخی واحدهای صنعتی این شهر بازدید کرد.

این هیئت همچنین قرار است فردا علاوه بر بازدید از منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس با فعالان بخش خصوصی استان نیز در اتاق بازرگانی تبریز جلسه مشترکی برگزار کند.

استان بابل یکی از 18 استان کشور عراق است که پنج هزار و 600 کیلومتر مربع مساحت و یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارد.

مرکز استان بابل شهر تاریخی حله است که در 90 کیلومتری بغداد و بر سر راه بغداد به نجف واقع شده است.

حله از اوایل قرن ششم تا قرن دهم، مرکز علم و اجتهاد و مهد حوزه علمیه شیعه بود و علمای بزرگی از این استان به جهان اسلام معرفی شده‌اند. 

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول