اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از سه دوره حضور سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی

هت تریک یک چهارم با چاشنی نایب قهرمانی

خبرگزاری فارس: تیم سپاهان در شرایطی برای بار سوم در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها حضور یافته است که یک نایب قهرمانی و یک حسرت ابدی بابت حذف آماتوری کارنامه پربار نماینده اصفهان بوده است.

هت تریک یک چهارم با چاشنی نایب قهرمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فوتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا یک نماینده دارد و تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه فولادشهر از حریف خود الاهلی عربستان پذیرایی می‌کند.

طلایی‌پوشان که در فصل جاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هشتمین حضور خود در لیگ قهرمانان قاره کهن را تجربه می‌کند، با برتری در مرحله تمام ایرانی پلی‌آف، به این مرحله راه یافته‌اند.

به بهانه سومین حضور تیم سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی، نگاهی داریم به سه دوره‌هایی که نماینده اصفهان در این مرحله حضور داشته است.

*نایب قهرمانی در آسیا

در این دوره از لیگ قهرمانان آسیا، با حذف آماتوری تیم استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، وظیفه سنگینی بر دوش تیم سپاهان قرار گرفت زیرا این تیم تنها نماینده ایران در پنجمین دوره مسابقات آسیایی بودند و باید از اعتبار فوتبال کشورمان در این مسابقات دفاع می‌کردند.

سپاهان در این مسابقات در گروه D و با تیم‌های الاتحاد سوریه، العین امارات و الشباب عربستان هم‌ گروه بود که در نخستین گام موفق شد در اصفهان با گل‌های سید صالحی در دقایق 20 و 30 برابر تک گل دقیقه 13 اناس ساری مقابل الاتحاد سوریه به پیروزی دست یابد.

نماینده اصفهان در دومین دیدار شگفتی‌ساز ظاهر شده و موفق شد با گل دقیقه (83) سید صالحی در ریاض برابر الشباب به پیروزی دست یابد، البته این زردپوشان اصفهانی در سومین مسابقه خود با نتیجه سه بر دو مغلوب العین امارات شدند که سید صالحی در دقیقه (9) و عماد رضا در دقیقه (62) گل‌های این تیم را به ثمر رساندند و وهیبی در دقیقه (6)، فائز در دقیقه (44) و اونگ فاینگ (85) برای العین گلزنی کردند.

توقف یک بر یک برابر العین در اصفهان در مسابقه چهارم شرایط سخت سپاهان را برای صعود به مرحله بعد سخت‌تر کرد، در این دیدار حسین پاپی در دقیقه (49) برای سپاهان گل‌زنی کرد، اما هوار محمد با گل دقیقه (86) خود مانع از پیروزی ارزشمند شاگردان بوناچیچ شد.

پیروزی پنج بر صفر سپاهان در بازی با الاتحاد در کشور میزبان یعنی سوریه و شکست هم‌زمان العین برابر الشباب شانس این تیم اصفهانی را برای صعود به مرحله دوم افزایش داد.

در آن مسابقه محمد نوری در دقیقه (40) و در دقیقه (55)، عماد رضا در دقیقه (70) و در دقیقه (90) و ابوالهیل در دقیقه (10) گل‌های سپاهان را در این دیدار به ثمر رساندند.

در حالی که سپاهان به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به الشباب در صدر جدول قرار داشت، در مسابقه آخر در اصفهان میزبان این تیم عربستانی بود.

در این دیدار حساس و سرنوشت‌ساز سپاهان با گل به خودی حسن‌ ماز که در دقیقه (33) به ثمر رسید، موفق به شکست حریف قدرتمند خود شد تا به عنوان تیم نخست این گروه به مرحله بعدی صعود کند.

در مرحله یک چهارم نهایی تیم سپاهان ایران با قرعه‌ای سخت مواجه شد و می‌بایست برای صعود به مرحله نیمه نهایی مقابل کاوازاکی فرونتال ژاپن به پیروزی دست پیدا می‌کرد.

در دو بازی رفت و برگشت دو تیم با نتایج مساوی بدون گل دست یافتند، اما این تیم سپاهان بود که در ضربات پنالتی موفق شد با نتیجه پنج بر چهار میزبان خود را شکست داده و به عنوان نخستین تیم ایرانی راهی مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود.

در این مرحله سپاهان اصفهان در دیدار رفت که در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد، با نتیجه سه بر یک از سد الوحده امارات گذشت.

محمود کریمی در دقیقه (11) و در دقیقه (60) و نویدکیا در دقیقه (84 - پنالتی) گل‌های سپاهان را در این دیدار به ثمر رساندند و سعید محمد در دقیقه 50 برای الشباب گل‌زنی کرد.

تساوی بدون گل دو تیم در بازی برگشت موجب شد تیم سپاهان راهی دیدار نهایی این جام شده تا افتخار جدیدی را برای فوتبال باشگاهی ایران در آسیا رقم بزند البته با توجه به صعود اوراواردز ژاپن میزبان مسابقات جام باشگاه‌های جهان به فینال این رقابت‌ها، سپاهان به افتخاری دیگر دست یافت و اتوماتیک‌وار جواز حضور در این مسابقات معتبر بین‌المللی را به دست آورد.

در دیدار نهایی بار دیگر سپاهان میزبان مسابقه نخست بود که در اصفهان و در کمال شایستگی برابر این تیم به تساوی یک بر یک رضایت داد.

پونته در دقیقه (45) برای اوراواردز و محمود کریمی در دقیقه (47) برای سپاهان گل‌زنی کردند.

در بازی برگشت و در ورزشگاهی که بعدها جهنم سایتامایا لقب گرفت، سپاهان با نتیجه دو بر صفر از میزبان خود شکست خورد تا از فتح جام پنجم لیگ قهرمانان آسیا بازماند.

ناگای در دقیقه (22) و یوکی آبه در دقیقه (71) گل‌های اوراواردز را در این دیدار به ثمر رساندند.

*حسرتی که بر دل ماند

تیم سپاهان در این دوره با تیم‌های الهلال عربستان، الغرافه قطر و الجزیره امارات هم‌گروه بود و در نخستین بازی به مصاف نماینده عربستان رفت.

برد دو بر یک سپاهان در برابر الهلال عربستان موجب شد تا شاگردان امیر قلعه‌نویی آغاز امیدوارکننده‌ای در این رقابت‌ها داشته باشند، طلایی‌پوشان در بازی دوم و سوم نیز به ترتیب برابر تیم‌های الجزیره امارات و الغزافه قطر به برتری رسید تا با 9 امتیاز از دور رفت، صعودش به دور بعد را تا حدود 90 درصد قطعی کند.

در نخستین بازی برگشت سپاهان با یک گل مغلوب الغزافه قطر شد تا امیر قلعه‌نویی و شاگردانش به یک‌باره با 9 امتیاز از دور رفت خارج شوند.

سپاهان در بازی دوم دور برگشت برابر الهلال عربستان به تساوی رسید تا دیدار سوم و پایانی سپاهان نقش بسزایی در وضعیت صعود این تیم داشته باشد، سرانجام نیز برد دو بر صفر مقابل الجزیره امارات در خانه این تیم سبب شد تا سپاهان به عنوان تیم اول گروه به مرحله حذفی صعود کند.

سرگروهی در مرحله مقدماتی این حسن را برای شاگردان امیر قلعه‌نویی داشت تا در مرحله پلی‌آف در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم بنیادکار ازبکستان باشد.

فابیو جان‌واریو، ابراهیم توره و هادی عقیلی سه گل تیم سپاهان را در این دیدار به ثمر رساندند تا نماینده ایران با نتیجه سه بر یک برای دومین بار راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود.

تیم سپاهان در این مرحله با قرعه مناسب به تیم السد برخورد کرد تا با توجه به تغییر صورت گرفته بر روی نیمکت این تیم و حضور لوکا بوناچیچ، امیدواری برای تکرار درخشش دوره پنجم تکرار شود اما در پایان دو بازی رفت و برگشت این آرزو نقش بر آب شد.

تیم سپاهان در بازی رفت در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم السد قطر بود و با یک گل این تیم را مغلوب کرد تا نیمی از مسیر صعود را طی کرده باشد اما در پایان بازی خبر تلخ و ناگوارکننده‌ای منتشر شد.

رحمان احمدی دروازه‌بان ملی‌پوش سپاهان که فصل گذشته به همراه تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان حاضر شده بود، دو کارت داشت و به همین دلیل نباید در این بازی به میدان می‌رفت اما با اشتباه سرپرست باشگاه سپاهان وی در ترکیب این تیم قرار گرفت تا با تصمیم مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا نتیجه بازی رفت سه بر صفر به سود تیم قطری اعلام شد.

در بازی برگشت با دو گل عماد رضا و حسن اشجاری برد با تیم اصفهانی بود اما ثبت نتیجه دو بر یک در این بازی حکم به خداحافظی تلخ سپاهان از آسیا داد.

این روزها در تیم سپاهان خبری از مجید بصیرت و رحمان احمدی که با اشتباه خود زمینه حذف این تیم را فراهم کردند نیست اما حسرت ابدی آن تا همیشه باقی بماند.

*سومین حضور در نیمه نهایی

تیم فوتبال طلایی‌پوشان با قهرمانی در مسابقات لیگ برتر دهم سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد تا به همراه دو تیم استقلال و پرسپولیس در غیاب ذوب‌آهن حذف شده، نمایندگان ایران در این رقابت‌ها باشند و از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنند.

بر اساس قرعه‌کشی مرحله گروهی، تیم سپاهان در گروه سوم با تیم‌های النصر امارات، الاهلی عربستان و لخویا قطر هم‌گروه شده بود.

شاگردان زلاتکو کرانچار در بازی نخست با نتیجه یک بر صفر با تک گل سزار در دقیقه (84) تیم النصر امارات را شکست دادند تا با پیروزی مسابقاتشان را آغاز کنند.

در دومین دیدار تیم سپاهان میهمان تیم الاهلی عربستان بود که این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید، سزار در این بازی نیز یک گل برای تیم اصفهانی به ثمر رساند.

دیدار با تیم لخویا قطر سومین دیدار طلایی‌پوشان در این مرحله بود که نماینده اصفهان با استفاده از امتیاز میزبانی دو بر یک با گل‌های حریف خود را مغلوب کرد تا با صدرنشینی دور رفت را به پایان برساند.

در هفته نخست دور برگشت تیم سپاهان در قطر به مصاف لخویا رفت و در پایان بازی نخستین شکست آسیایی این تیم با نتیجه یک بر صفر رقم خورد.

در دومین هفته دور برگشت تیم سپاهان در امارات به دیدار تیم النصر رفت و با گل‌های سزار در دقیقه(44)، جواهر سوکای در دقیقه (68) و مهدی سید صالحی در دقیقه (78) با حساب سه بر صفر حریف خود را شکست داده و صعودش از این گروه را قطعی کرد.

در آخرین دیدار از مرحله گروهی نیز که حکم تعیین صدرنشین را داشت، سپاهان در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم الاهلی عربستان بود که با گل‌های جواهر سوکای در دقیقه (19) و محسن بنگر در دقیقه(86) حریف عربستانی خود را شکست داده و به عنوان صدرنشین از این گروه به مرحله پلی‌آف راه یافت.

در مرحله پلی‌آف بر اساس قرعه دو تیم ایرانی سپاهان و استقلال با هم برخورد کردند اما با توجه به صدرنشینی سپاهان، میزبانی به این تیم رسید تا دیداری که از آن به عنوان سوپر جام هم یاد می‌شد (سپاهان قهرمان لیگ برتر به مصاف قهرمان جام حذفی می‌رفت) نماینده اصفهان تیم برتر میدان باشد.

دیدار دو تیم با استقبال قابل توجه هواداران اصفهانی همراه شد و در پایان نیز نتیجه دو بر صفر به سود سپاهان رقم خورد.

سزار در دقیقه (8) و محسن بنگر در دقیقه (35) برای سپاهان گلزنی کردند.

تیم سپاهان با حذف آبی‌پوشان تهرانی به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت و برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر آسیا، باید از سد نماینده عربستان بگذرد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول