اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت استان اردبیل:

حجاج اردبیل در قالب 5 کاروان عازم خانه خدا می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: امسال حجاج اردبیلی در قالب پنج کاروان مدینه قبل عازم حرم امن الهی می‌شوند.

حجاج اردبیل در قالب 5 کاروان عازم خانه خدا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی عباسی ظهر امروز در همایش زائران بیت‌الله الحرام که در مسجد قدس اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: 660 زائر حج تمتع روزهای پنجم و ششم مهر‌ماه از این استان عازم خانه خدا می‌شوند تا با تشرف به حج از فرصت پیش آمده در اعتلای روحی روانی و به بار نشستن ارزش‌های معنوی بهترین بهره را ببرند.

وی با اشاره به اینکه امسال تعداد حجاج استان حدود 200 نفر کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: ‌سهمیه سال‌های گذشته استان اردبیل بین 800 تا 850 نفر بود که به دلیل برخی موانع ایجاد شده از سوی کشور عربستان این تعدیل و کاهش را شاهد هستیم.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل یادآور شد: حجاج اردبیلی در قالب سه پرواز مستقیم از اردبیل به جده اعزام می‌شوند و امیدواریم با مساعد بودن شرایط جوی شاهد این پرواز مستقیم از فرودگاه اردبیل باشیم.

عباسی با اشاره به اینکه حج امسال در مقطعی حساس برگزار می‌شود که امت اسلامی با نشان دادن وحدت و همدلی خود می‌توانند قدرت بازدارندگی واقعی‌شان را به نمایش بگذارند، گفت: در این اوضاع و شرایط حساس حجاج ایرانی سعی خواهند کرد با رفتار و منش شایسته خود الگو برای سایر حجاج بیت‌الله‌الحرام باشند.

این مسئول از این سفر معنوی به عنوان فرصتی استثنایی در اعتلای تهذیب و پاکی روح و نفس یاد کرد و افزود: سفر حج سفر پر رمز و رازی است که هر کس به وسع خود از آن باید بهره بگیرد اما آنچه در این میان مهم به نظر می‌رسد معرفت و شناختی است که باید حجاج بیت‌الله‌الحرام به آن مجهز و ممهز باشند.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل در پایان گفت: تمهیدات لازم به همراه برگزاری کلا‌س‌های آموزشی و همچنین اقدامات مناسب پزشکی، بهداشتی و درمانی انجام شده تا حجاج استان یک سفر امن و راحت را تجربه کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول