اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تخصیص 2 میلیارد ریال اعتبار

25 کانون فرهنگی تربیتی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 25 کانون فرهنگی تربیتی در این استان با تخصیص 2 میلیارد ریال اعتبار تشکیل شده است.

25 کانون فرهنگی تربیتی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ابوالقاسم رستگار پیش از ظهر امروز در نخستین همایش علمی دانش‌‎آموزان کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان، اظهار داشت: تاکنون 25 کانون فرهنگی تربیتی در این استان تشکیل شده است که از این تعداد چهار کانون به صورت دائم و 21 کانون به صورت موقت با حضور بیش از 5 هزار دانش‌آموز فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای این کانون بیش از 2 میلیارد ریال بودجه اختصاص داده شده است، گفت: در تابستان امسال بیش از هزار و 900 دانش‌آموز در کانون‌های دائمی و موقت کمیته امداد آموزش دیدند.

رستگار در ادامه با اشاره به شرکت هزار و 900 مددجو در محافل انس با قرآن در کانون‌های کمیته امداد، گفت: هزار و 900 نفر از دانش‌آموزان و خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد در محافل انس با قرآن که در کانون‌های پیروان ولایت برگزار می‌شود در این طرح شرکت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این کانون‌ها همچنین سه حافظ قرآن و 30 شاعر برتر نیز فعالیت می‎کنند، خاطرنشان کرد: 250 نفر از اعضای فعال این کانون‌ها نیز با همکاری کمیته امداد به دیگر کانون‌های استان معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد علاوه بر کلاس‌های قرآنی در کلاس‌های فنی و حرفه‎ای، هنری و فرهنگی نیز شرکت می‌کنند و گواهینامه پایان دوره دریافت می‌کنند.

رستگار در ادامه از ارائه آموزش بهداشتی به 2 هزار و 300 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان خبر داد و گفت: در یک سال اخیر 2 هزار و 300 نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد آموزش‌های بهداشتی را فرا گرفتند.

وی گفت: در این دوره‎های آموزشی علاوه برای ارائه نکاتی از جمله بهداشت سالمندان، زنان باردار، سوء تغذیه و بهداشت و سلامت در روستاها، لوازم بهداشتی شامل مسواک، خمیردندان، حوله، صابون و شامپو بین نیازمندان توزیع شد.

وی ارزش این اقلام را 104 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: 761 مورد نیز سرویس بهداشتی با صرف یک میلیارد ریال در منازل مسکونی نیازمندان و روستاییان احداث شد.

رستگار افزود: ارائه خدمات بهداشتی درمانی به 230 نفر از دانش‌آموزان عضو کانون‌های فرهنگی تربیتی و رفع سوء تغذیه هزار و 200 نفر از کودکان زیر شش سال با صرف 2 میلیارد و 760 میلیون ریال از دیگر خدمات این نهاد به خانواده‎های نیازمند در بخش بهداشت و درمان بود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول