اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی:

کهگیلویه و بویراحمد با دنیای تجارت بیگانه است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات بخش گمرک این استان گفت: در این وضعیت کهگیلویه و بویراحمد با دنیای تجارت بیگانه است.

کهگیلویه و بویراحمد با دنیای تجارت بیگانه است

ابراهیم کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های تولیدی بسیاری دارد و در همین وضعیت کنونی نیز محصولات خوبی برای صادرات دارد ولی در بخش گمرک مشکلات بسیار زیادی داریم که مانع از ورود این استان به دنیای تجارت می‌شود.

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید گمرک این استان فعال شود، افزود: اکنون اجازه واردات نیز نداریم و این موضوع موجب می‌شود که مدیریت بخش مهمی از اقتصاد در واردات و صادرات در کنترل ما نباشد.

وی تاکید کرد: ما در این بخش نیازمند آموزش و مهارت هستیم که باید دستگاه‌های متولی به میدان بیایند.

کشاورز در بخش دیگری از صحبت‌هایش، سرمایه‌گذاری و فعال کردن بخش خصوصی را نسخه شفابخش کهگیلویه و بویراحمد خواند و بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود، این استان در میزان جذب سرمایه‌گذار از میان استان‌های کشور، رتبه 22 ولی در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری رتبه دوم کشور را دارا است.

 

 * سرمایه‌گذاران زیادی می‌آیند ولی در نهایت بدون سرمایه‌گذاری می‌روند

این مسئول اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری این استان گفت: این همایش منبعی برای گسیل سرمایه‌گذار و سرمایه‌ای ماندگار برای کهگیلویه و بویراحمد شد که هنوز در ذهن هر گردشگری که به این استان می‌آید، تبلیغات آن همایش وجود دارد.

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: سرمایه‌گذاران زیادی به این استان می‌آیند ولی متاسفانه در نهایت به این نتیجه می‌رسند که امکان اجرای طرح و شرایط زیرساختی در کهگیلویه و بویراحمد فراهم نیست و می‌روند.

وی ادامه داد: یکی از شرایط مهم برای تسهیل در انجام کارهای مربوط به سرمایه‌گذاری، انجام موافقت‌نامه‌ها، استعلامات ادارات و کارهای کاغذی سرمایه‌گذار در ظرف کمتر از 15 روز است که اگر سرمایه‌گذاری بیش از این مدت منتظر باشد می‌تواند به ستاد سرمایه‌گذاری شکایت کند تا با اداره متخلف برخورد شدید شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول