اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

42 پروژه عمرانی با 156 میلیارد ریال اعتبار اجرایی شد

خبرگزاری فارس: شهردار قم از اجرای 42 پروژه عمران شهری با اعتبار 156 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تخصیص داده شده به شهرداری قم خبر داد.

42 پروژه عمرانی با 156 میلیارد ریال اعتبار اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری گفت: با توجه به حمایت‌های مادی و معنوی دولت و به ویژه استانداری قم از شهرداری در خصوص تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز اجرای پروژه‌های عمرانی، ترافیکی، خدماتی و فرهنگی در سال گذشته مبلغ 212 میلیارد ریال اعتبار برای اختصاص به شهرداری قم مصوب شد که در مجموع 156 میلیارد ریال اعتبار در اختیار شهرداری قم قرار گرفت.

وی افزود: این اعتبارات به منظور احداث و تکمیل بوستان در سطح شهر، نصب پل عابر پیاده، بهبود عبور و مرور شهری، احیای بافت‌های فرسوده، احداث سوله مدیریت بحران، خرید ست لوازم ورزشی و کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی بوده است.

شهردار قم با اشاره به حمایت‌های خوب دولت از شهرداری قم در اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: شهر قم به دلیل وجود بارگاه نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، وجود علما و فضلا، حوزه علمیه و شاهراه ارتباطی 17 استان تبدیل به یک شهر فراملی شده و اعتبارات شهرداری قم پاسخگوی تمام نیازها نیست، بنابراین می‌طلبد که دولت و مجلس نگاه ویژه‌ای به این شهر داشته باشند که این نگاه هم در دولت و هم در مجلس وجود دارد.

وی در خصوص اختصاص بودجه برای توسعه و افزایش سرانه فضای سبز تصریح کرد: در سال گذشته ساماندهی حریم دکل برق شهرک فاطمیه و تبدیل آن به یک فضای سبز شهری، ایجاد کمربند سبز بلوار امام علی(ع)، تکمیل بوستان شهریار، تکمیل بوستان‌های محله‌ای شیخ آباد، نصب ست لوازم ورزشی در بوستان‌های محله شیخ‌آباد، بوستان گل‌ها، بهسازی بوستان شهید رجایی و اصلاح روشنایی بوستان جنب تالار شهر از محل اعتبارات استانی انجام شده است.

دلبری با اشاره به تهیه اطلس جامع مدیریت شهری مبتنی بر GIS اذعان کرد: تهیه این اطلس با 112 میلیون ریال اعتبار و تهیه طرح تفصیلی شهر با 3 میلیارد ریال اعتبار از ردیف بودجه استانی در حال انجام است.

شهردار قم بیان داشت: اعتبار تکمیل سوله مدیریت بحران، احداث پل عابر پیاده در سطح شهر مانند پل عابر پیاده شهید کلانتری در سه راهی خرمشهر، احیای بافت فرسوده محله چهل اختران، بهسازی 9 معبر شهری، ساماندهی مجموعه فرهنگی و تاریخی بقعه شیخ اباصلت، بهسازی محوطه ترمینال مسافربری مرکزی قم، احداث تقاطع سه سطحه پل نهم دی، نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی، تکمیل بلوار توحید و برخی از پروژه‌های عمرانی دیگر از محل اعتبارات استانی تأمین شده است.

وی ضمن اشاره به تأمین اعتبار لازم در خصوص تملک املاک در مسیر میدان بزرگ امام خمینی و خیابان 17 متری شهید فهیمی اذعان کرد: تملک املاک در مسیر میدان بزرگ امام خمینی به اتمام رسیده و بازگشایی و تخریب املاک در مسیر خیابان شهید فهیمی در حال انجام است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول