اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز خبر داد

جذب سرمایه‌گذار در 13 پروژه شهرداری شیراز

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز گفت: شش پروژه مشخص با حجم سرمایه‌گذاری 178 میلیارد تومان در سال 90 به انعقاد قرارداد منجر شد و هفت پروژه با 135 میلیارد تومان نیز در آستانه قرارداد داریم.

جذب سرمایه‌گذار در 13 پروژه شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه دفتر شهردار شیراز، علیرضا پاک‌فطرت در جلسه‌ای که با حضور اعضای مجمع روحانیون شیراز برگزار شد، در پاسخ به این پرسش که وضعیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شیراز چگونه است، اظهار داشت: قبل از جذب و جلب مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های شهرداری شیراز، امنیت سرمایه‌گذار و بازگشت قطعی سرمایه و سود مناسب او فراهم و تضمین می‌شود.

وی افزود: تا قبل از این بستر لازم برای حضور و مشارکت بخش خصوصی آن‌گونه که موجب جلب اعتماد و تضمین بازگشت سرمایه مهیا باشد، تأمین نبود.

شهردار شیراز با تصریح اینکه گام برداشتن در راستای جذب سرمایه‌گذار اگر فارغ از بررسی‌های دقیق میدانی، نیازسنجی و انجام کار تخصصی و کارشناسی باشد عاقلانه و سنجیده نیست، گفت: اگر قرار است سرمایه‌گذاری اقدامی منطقی باشد کار باید بر مبنای علمی و دقیق برنامه‌ریزی و مدیریت شود و در غیر این صورت ممکن است برای مدت کوتاهی شاهد سرمایه‌گذاری باشیم اما بی‌تردید موفقیت آن را نمی‌توانیم تضمین کنیم.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه گروهی کارشناس خبره وظیفه بررسی و برنامه‌ریزی برای فراهم‌کردن بستر و شرایط فعالیت و همچنین تهیه بسته‌های پیشنهادی را در شهرداری عهده‌دار بوده‌اند، خاطرنشان کرد: حاصل فعالیت این گروه کارشناسی و جلسات متعدد و طولانی و مباحث کارشناسی دقیق، تهیه بیش از یک‌هزار میلیارد تومان بسته سرمایه‌گذاری با سود تضمینی است.

شهردار شیراز با بیان اینکه این بسته‌های پیشنهادی بر اساس شاخص‌های تعیین شده، مسائل قانونی، الزام و اولویت‌ها و همچنین افق‌های بلندمدت توسعه، منطبق با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و در نهایت منافع شهر و شهروندان تدوین شده است، تصریح کرد: تعدادی از این بسته‌ها در سال 90 اجرایی و بخشی نیز برای تصویب و اجرا در سال 91 به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه شده است.

وی گفت: از کل بسته‌های سرمایه‌گذاری شش پروژه مشخص با حجم سرمایه‌گذاری 178 میلیارد تومان در سال 90 به انعقاد قرارداد منجر شده و هفت پروژه با 135 میلیارد تومان نیز در آستانه قرارداد است.

شهردار با بیان اینکه انتشار و عرضه اوراق مشارکت نیز بخشی از برنامه‌ریزی‌ها برای جلب مشارکت سرمایه‌گذار است، اضافه کرد: اگر چه شهرداری شیراز دیرتر از برخی شهرها وارد این موضوع شد، اما همان‌گونه که اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، طی سال 90، اوراق مشارکت شهرداری شیراز تنها اوراقی بود که به طور کامل در سراسر کشور فروخته شد.

پاک‌فطرت با تصریح اینکه دلیل این موفقیت برنامه‌ریزی دقیق و مبتنی بر مطالبات علمی و آماری و پیش‌بینی‌های انجام شده بود، ادامه داد: هم‌اینک بسته سرمایه‌گذاری بالغ بر 702 میلیارد تومان را برای عرضه به بخش خصوصی آماده کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بسته‌های پیشنهادی با تضمین بازگشت کوتاه مدت اصل سرمایه و کسب سود منطقی و واقعی بر اساس کار کارشناسی تهیه و ارائه شده است و بی‌تردید اجرایی‌کردن هر کدام از این بسته‌ها، سطح اعتماد سرمایه‌گذار را در این عرصه ارتقاء می‌بخشد.

شهردار شیراز گفت: شش پروژه پارکینگ شامل بیت‌المقدس، صلاحی، وحدت، مشیر، انوری و سعدی با حجم 178 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال 90 آغاز شده و هم‌اینک بین 10 تا 25 در صد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: هفت طرح مجتمع اداری، تجاری اردی بهشت، سروناز و قائم، تجاری فرهنگی سینا و شهید فهمیده، اقامتی، تفریحی هجرت و ورزشی تجاری پرواز با 135 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری نیز آماده ارائه شده، علاوه بر اینکه هر یک از این طرح‌ها تأمین‌کننده تعداد بسیاری پارکینگ است.

شهردار شیراز گفت: 28 بسته سرمایه‌گذاری آماده ارائه به شورای شهر برای تصویب نیز شامل مجتمع تجاری تفریحی جبل دراک و فدک، پایانه و پارکینگ استقلال، مجتمع تجاری اداری گلستان و پوربیرک، مجتمع فرهنگی ورزشی مسکونی و تجاری پروین اعتصامی، مسکونی میانرود، فرهنگی ورزشی و اداری آبیاری، مجتمع مسکونی 448 واحدی سعدی، مجتمع تجاری اداری تفریحی فرهنگ و مجتمع مسکونی پرند و مهر و مجتمع گردشگری شهر عتیق با حجم سرمایه‌گذاری 839 میلیارد تومان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول