اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سخنرانی حضرات آیات مصباح یزدی و حسینی‌بوشهری

سال جدید تحصیلی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی آغاز شد

خبرگزاری فارس: سال جدید تحصیلی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله حسینی‌بوشهری آغاز شد.

سال جدید تحصیلی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سال جدید تحصیلی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در مراسمی و با سخنرانی آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه امام خمینی و آیت‌الله سید ‌هاشم حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی آغاز شد.

قائم مقام معاون آموزش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در این مراسم با بیان آمار ثبت‌نام‌کنندگان کارشناسی سال 91 این مؤسسه اظهار کرد: حدود 3 هزار و 600 نفر در سال جاری برای دوره کارشناسی ثبت‌نام کردند که از این تعداد 2 هزار نفر حد نصاب نمره را کسب کردند و پس از آزمون شفاهی 70 نفر پذیرفته شدند و 460 نفر برای دوره حضوری و 240 نفر در دوره نیمه حضوری آماده تحصیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جاری در 13 رشته پذیرش صورت گرفته است گفت: بر اساس تقاضای اولویت اول ثبت‌نام‌کنندگان، در رشته فلسفه 53 نفر، رشته حقوق 52 نفر، رشته کلام و روان‌شناسی هر کدام 50 نفر، رشته ادیان 45 نفر، رشته علوم قرآنی و سیاسی هر کدام 35 نفر، رشته علوم تربیتی 31 نفر، رشته تاریخ 30 نفر، رشته مدیریت 21 نفر و رشته‌های اخلاق، جامعه شناسی و اقتصاد هر کدام 20 نفر پذیرفته شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمد موسوی‌نسب با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در سایر استان‌ها خاطر نشان کرد: نزدیک به سه سال است که دوره‌های آموزشی مؤسسه در سایر استان‌هایی که تعداد ثبت‌نام‌کنندگان آن به حد نصاب رسیده باشد برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: تاکنون هفت استان تهران در رشته‌های علوم تربیتی و روان‌شناسی، اصفهان در رشته‌های حقوق، روان‌شناسی و فلسفه، کرمان در رشته روان‌شناسی، کرمانشاه در رشته حقوق، اردبیل در رشته فلسفه و یزد و بجنورد برنامه‌های آموزشی مؤسسه در حال اجرا است.

قائم مقام معاون آموزش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی همچنین در خصوص پذیرش دوره دکتری و ارشد این مؤسسه ابراز کرد: امسال دو دوره پذیرش دکتری برنامه‌ریزی شد که یک دوره آزمون در اردیبهشت ماه در چهار رشته تاریخ اثنی عشری، فلسفه اخلاق تطبیقی، فلسفه سیاسی اسلام و فلسفه دین و دوره دیگر در آذر ماه در رشته‌های جامعه‌شناسی فرهنگی، مدیریت، روان‌شناسی عمومی، فلسفه تعلیم و تربیت، علوم قرآنی، حقوق عمومی و کلام اسلامی برگزار می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در این مراسم به تبیین شرایط روحانی تاثیرگذار در جامعه پرداخت و خاطر نشان کرد: طلاب باید تحصیل علم، کمال، اخلاق و... را جزو برنامه‌های حتمی خود قرار دهند و از ساده انگاری در این راه بپرهیزند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری با اشاره به شرایط حساس جامعه‌ طلاب، روحانیون و عالمان دین را سنگربان مرزهای اعتقادی جامعه دانست.

وی برطرف کردن نیازهای دینی جامعه را مسئولیت روحانیون و طلاب عنوان کرد و ابراز کرد: روحانیت باید در مقابل شبهات و بدعت‌ها در جامعه بایستند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی نیز در این مراسم طی سخنانی امام خمینی را نعمتی مغتنم برای جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: اگر رهبری، مدیریت عالی و برکات وجودی امام خمینی پس از انقلاب نبود انقلاب به جایی نمی‌رسید و هزار باره سرنگون می‌شد.

آیت‌الله محمد‌تقی مصباح‌یزدی با بیان اینکه پس از امام خمینی روح ایشان در رهبر انقلاب اسلامی حلول پیدا کرد، خاطر نشان کرد: باید قدر این نعمت را بیش از پیش بدانیم و اگر کفران نعمت کنیم باید منتظر عقوبت بزرگ آن باشیم.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول