اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در غبار گمنامی

هنرمندان شایسته‌ای که تجلیل نمی‌شوند

خبرگزاری فارس: در قیروکارزین هنرمندانی هستند که نه تنها شایستگی تجلیل شهرستانی بلکه استانی را دارند اما نامی از آنان برده نمی‌شود.

هنرمندان شایسته‌ای که تجلیل نمی‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، اگر چه امروز هنرمندانی در اطراف ما زندگی می‌کنند که شاید آن‌گونه که باید و شایسته است از طرف مسئولان تجلیل نمی‌شوند، اما انتظار آنان از صاحبان قلم و جراید که از جنس خودشان هستند بیشتر است و این مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

چندی پیش سید صادق حسینی عکاس قیروکارزینی در جشنواره سراسری عکس شهر آسمان موفق به کسب رتبه سوم شد و کمتر کسی در قیروکارزین از این موضوع اطلاع یافت.

در مراسم اختتامیه جشنواره عکس شهر آسمان که مردادماه گذشته در تماشاخانه ایرانشهر تهران برگزار شد، سید محمدجواد شوشتری به عنوان مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، کیانوش غریب‌پور به عنوان دبیر جشنواره هنرهای تجسمی شهر آسمان، هادی نوید به عنوان دبیر اجرایی بخش عکس، محمود کلازی، افشین بختیار، کریم متقی، افشین شاهرودی و مژگان طریقی با عنوان اعضای هیئت داوران بخش عکس حضور داشتند.

در این مراسم اسامی برگزیدگان بخش عکس به ترتیب رتبه معرفی شدند که نفر اول، امیر عنایتی از تربت حیدریه با 25 میلیون ریال، نفر دوم جاوید تفضلی از تهران با 20 میلیون ریال، نفر سوم سیدصادق حسینی از شیراز با 15 میلیون ریال، نفر چهارم حمیدرضا بازرگانی از زنجان با 10 میلیون ریال و نفر پنجم جلال شمس آذران از تبریز با 5 میلیون ریال تجلیل شدند.

جایزه ویژه هیئت داوران به استعداد جوان و برتر به مهدی وقاری شورچه از مشهد با اهدای دیپلم افتخار و 15 میلیون ریال اختصاص یافت.

همچنین هیئت داوران از مهدی عباسی از تهران، امیر مافی بردبار از قزوین و صادق عباسلو از تهران با اهدای دیپلم افتخار تقدیر به عمل آورد.

مقام سید صادق حسینی نه برای قیروکارزین بلکه برای عکاسی از فارس کسب شده است و برای تمام هم‌استانی‌ها جای افتخار دارد و ضرورت توجه بیشتر به این هنرمندان را یاد‌آور می‌شود.

چندی پیش نیز سجاد حیدری قیری هنرمند و شاعر قیروکارزینی در کنگره ملی شعر خلیج‌فارس خوش درخشید.

از میان 2 هزار و 300 اثر رسیده به کنگره ملی شعر خلیج فارس مربوط به 740 شاعر از سراسر کشور این شاعر جوان قیروکارزینی توانست حائز رتبه دوم این کنگره شود و برگ زرینی را برای استان هنرمند‌پرور فارس به ارمغان آورد.

اداره فرهنگ و ارشاد قیروکارزین نیز ضمن تبریک این رخداد مهم به جامعه هنری شهرستان و هم‌استانی‌ها از تمام هنرمندان و دستگاه‌های فرهنگی درخواست کرد تا با عزم جدی‌تری نسبت به حمایت و ترغیب این استعدادهای درخشان بیش از پیش تلاش کرده تا در روزمرگی زندگی فراموش نشوند و بتوانند با زبان هنر حافظ ارزش‌های ملی و مذهبی این مرز و بوم باشند.

در کنگره ملی شعر خلیج فارس، علی معلم دامغانی از تهران، علی بهرامی از شوش و فریدون داوری از یاسوج کار داوری این کنگره ملی شعر را بر عهده داشتند.

دبیر انجمن ادبی شاعران و نویسندگان فروغ شهرستان قیروکارزین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین تصریح کرد: سجاد حیدری از جمله شاعران ارزشمندی است که به زودی مجامع بزرگ ادبی از او بیشتر می‌شنوند.

جابر ترمک تصریح کرد: شعر در قیروکارزین به صورت اصولی پیگیری می‌شود و نتیجه این فرایند اصولی شاعران بزرگی مانند سجاد حیدری هستند که از ابتدای سرودن شعر کارش را با انجمن فروغ آغاز کرد.

وی گفت: مطمئنم سجاد حیدری در هر جشنواره یا کنگره‌ای شرکت کند اگر داوری‌ها سمت و سوی عدالت داشته باشد جزو سه نفر اول خواهد بود.

این شاعر قیروکارزینی با بیان اینکه مسئولان شهرستان قیروکارزین باید به سجاد حیدری و هنرمندان نخبه دیگر توجه بیشتری نشان دهند، اظهار داشت: برای مسئولان شهرستان ما کسب مقام دوم کنگره ملی شعر خلیج فارس توسط سجاد حیدری قیری آنهم بین 2 هزار و 300 شعر رسیده به دبیرخانه این کنگره در ظاهر هیچ اتفاقی مهمی نیست و در هیچ جا اسمی از سجاد حیدری قیری برده نشده، این در حالی است که انجمن فروغ بیش از صدها پیام تبریک از نقاط  مختلف کشور دریافت کرده که از تمام آنها صمیمانه تشکر می‌کنم.

ترمک افزود: سجاد حیدری نمادی از هنرمندان شهرستان قیروکارزین است و مسئولان می‌توانند با تجلیل از ارزش کار وی از هنر و هنرمندان حمایت کنند.

به گزارش فارس، سجاد حیدری قیری شاعر قیروکارزینی دو سال پیش نیز مقام نخست جشنواره شعر روستا را کسب کرد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول